@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Remmen of niet remmen... met de Bertone

di jun 21, 2005 10:18

Begin met het ontluchten eens eerst met je hoofremcilinder. De aansluiting voor je achterremmen is de leiding die het dichtst bij de rembekrachtiger zit. Draai deze leiding deels los en controleer of bij intrappen van je rempedaal de vloeistof er lekker uit spuit. Is dit allemaal maar magertjes (bijna geen druk) dan wordt het tijd om de hoofdremcilinder eens te bekijken. Als ie niet lek is, zit er een van de gaatjes van de vloeistoftoevoer verstopt...(Vaatje demonteren dan en alle boringen met lucht reinigen.)

Je pedaal komt toch wel voldoende terug he???????

En: Als pedaal beneden is: nippels dicht, dan pas op laten komen en pas als er weer druk opgebouwd is, de nippels weer openen. NIET ontluchten zoals Alfa zelf voorschrijft want dat werkt echt niet...... :wink:

Heb je al ontluchtings apparatuur gebruikt???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Egbertone
Guru
Guru

di jun 21, 2005 10:32

Heren, bedankt voor de tips weer!

Ik ga er mee aan de slag, u hoort (=leest) nog van me...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 21, 2005 10:42

De aanhouder..... :lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Egbertone
Guru
Guru

di jun 21, 2005 10:51

remt :-s

juultje
Guru
Guru

Re: RE: Remmen of niet remmen... met de Bertone

di jun 21, 2005 13:30

Ik weet niet wat je allemaal gecontroleerd hebt, maar het kan ook zijn dat er een remslang verstopt zit. Of een remleiding. Wat je ook nog kunt proberen is het ontluchten met draaiende motor. Wil ook nog wel eens helpen.
Er zijn ketels in de handel die het lucht eruit zuigen. Dus niet het vloeistof erdoor persen zoals een eezy bleed. Daarvoor moet je wel een compressor hebben. Die werken wel beter naar mijn ervaring.

Afbeelding
KAS ik vind dat geen fijn apparaat, heb er ook een en diverse malen geprobeert met verschillende druk maar ik blijf lucht houden ik heb nu een normale gekocht dat is beter. Maar als je interesse hebt is ie te koop.

gr,

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Remmen of niet remmen... met de Bertone

di jun 21, 2005 15:31

KAS ik vind dat geen fijn apparaat, heb er ook een en diverse malen geprobeert met verschillende druk maar ik blijf lucht houden ik heb nu een normale gekocht dat is beter. Maar als je interesse hebt is ie te koop.
gr,

Ik heb zo`n ding en het bevalt mij prima. Je moet de nippel maar een klein stukje losdraaien. Dan zuigt hij alle lucht eruit. Werkt perfect hoor. Bij mij althans.

Terug naar “Algemene Technische vragen”