Andretti Molletti

RE: bij gebruik van de turbo, koelvloeistof "zuipen&quo

ma jul 04, 2005 11:40

Mogelijk zit er een scheur in je turbo waardoor je koelvloeistof verdwijnt...Kan haast niet in de olie zijn omdat die meer druk heeft tijdens bedrijf...Je kan de vloeistof-koeling tijdelijk uitschakelen (afkloppelen en doorlussen.)... als het verbruik dan over is is de turbo lek. Laat je turbo wel goed na draaien zonder koelvloeistof zodat de olie niet aankoekt... minimaal 5 minuten cooling down.

Norman
Newbie
Newbie

di jul 05, 2005 13:10

Heren

Jammer dat ik geen tijd meer heb om te kijken wat het probleem is, ik vlieg morgen weer terug naar Curacao.
Wanneer ik weer terug ben zal ik dit zeer zeker gaan onder zoeken.

groeten,

Norman
==leven zonder alfa is geen leven==
de 75 is op Curacao
75TS met 1,8TB motor

Roy Hartgerink

Re: RE: bij gebruik van de turbo, koelvloeistof "zuipen

vr jul 08, 2005 09:43

De turbo is olie en watergekoeld, dit laatste is het probleem.
Doordat de turbo nog heet is na wat planken, brengt hij het koelwater aan de kook...
aha is dat het probleem...

maar ff vraagje tussendoor... zou het helpen om een grotere radiator te monteren ivm mijn 3v6tb??? hij vind dit warme weer niet leuk namelijk... en is een 24v groter dan een 12vtb radiator???
Helpt.

Wat ook helpt is een pompje monteren wat het koelwater nog 5 minuten door het "circuit" laat stromen. De 155 Q4 overtreft qua hitte overigens alles. De hele auto wordt zo warm bij warm weer dat ik het gevoel heb vloerverwarming erin te hebben. En in de zomer met een denkbeeldige stoelverwarming rond te rijden schijnt slecht voor je z... te zijn :-).

Roy Hartgerink

vr jul 08, 2005 09:44

Mogelijk zit er een scheur in je turbo waardoor je koelvloeistof verdwijnt...Kan haast niet in de olie zijn omdat die meer druk heeft tijdens bedrijf...Je kan de vloeistof-koeling tijdelijk uitschakelen (afkloppelen en doorlussen.)... als het verbruik dan over is is de turbo lek. Laat je turbo wel goed na draaien zonder koelvloeistof zodat de olie niet aankoekt... minimaal 5 minuten cooling down.
Dat kost weer 3 liter benzine :lol:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 08, 2005 13:24

Een turbo motor minimaal 15 min warmrijden, als een bezetene de verloren tijd inhalen en bij het bereiken van de bestemming motor enkele minuten stationair laten draaien.

Niet iets voor de nonchalante...

Andretti Molletti

za jul 09, 2005 01:38

Dat kost weer 3 liter benzine :lol:
Das minder dan het gemiddelde diagnose tarief wat jij betaald he baas ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”