wzup145

Een van de cilinders werkt niet mee

zo jul 10, 2005 23:17

Hey mensen,

Even op zoek naar wat advies. Mijn 145 (boxer 1.6i) met LPG installatie werkt weer eens niet met me mee. Allereerst een drempel geramd en toen. Veel herrie. Dus dacht uitlaat ergens open. Uitlaat opnieuw gemonteerd. Liep nog steeds @#%^^&^&* . Bleek dat een van de bougies kletsnat was. Deze vervangen hoppa loopt weer als een zonnetje. 30 kilometer later weer zelfde shit. Bougie weer kletsnat en dan direct op 3 cilinders verder. Vermoeden is nu dat er een storing in benzine injector zit, zodat deze in een van de cilinders benzine in blijft spuiten terwijl LPG aanstaat. Verder kan ik niets bedenken. Iemand anders suggesties??????? Is namelijk maar een cilinder en bougiekap is in orde, die vonkt prima

Alvast bedankt voor reacties

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Een van de cilinders werkt niet mee

ma jul 11, 2005 06:54

Compressie even meten en indien ok, verstuiver loshalen en in een bakje hangen of ie spuit. Lijkt me stug trouwens omdat alle verstuivers ineens worden uitgeschakeld op lpg.

Zou het eerder in de kleppen (speling) zoeken, maar dat zie je vanzelf bij de compressie meting. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Remco S
Guru
Guru

ma jul 11, 2005 17:27

Zit je uitlaat niet dicht op die cilinder? (in het hertengewei)

Andretti Molletti

ma jul 11, 2005 17:54

Starten en laten lopen tot i op LPG draait... dan je stekkers van je benzine injectors loshalen en dan mag i niet anders gaan lopen...Is dat okee dan zou ik de benzinepomp even uitschakelen (alleen door stekker op de pomp zelf, want relais wordt ook voor LPi gebruikt).. ook dan mag i niet anders gaan lopen.. indien wel dan heb je een injector die open blijft staan...Dat zou trouwens ook betekenen dat i moeilijk start???

wzup145

ma jul 11, 2005 18:32

In ieder geval bedankt al voor de antwoorden. Ik heb nu de bougies weer allemaal op orde en ga eens een tankje benzine leegrijden. Tot nu toe daar geen problemen mee. Dus op moment dat alle bougies goed werken op benzine geen Last. Andretti hij startte gewoon zonder teveel problemen alleen wel maar op 3 cilinders. Een keer wel backfire gehad, maar slaat direct aan. Ik ga in ieder geval even een lange rit op benzine maken. Laat nog wel even wat horen. Meer suggesties blijven welkom.

Groetjes

wzup145

di jul 12, 2005 12:30

@ remco: Uitlaat leek daar wel wat te lekken, maar dicht zal hij niet zitten op benzine loopt het namelijk nog steeds redelijk fatsoenlijk. Maar zag wel nattigheid op die plek toen auto op de brug stond

Terug naar “Algemene Technische vragen”