Hallo,
ik heb wat advies nodig. Mijn 164 gaat vanzelf toeren maken tussen de 2500 en 3500. Hij gaat niet op en neer staan te gassen, maar gaat echt naar een constant toerental tussen de 2500 en 3500.
Dit is een probleem wat al langer speelt, maar het wordt de laatste tijd wel erger. Hij doet het zowel met koude als met warme motor.
We hebben de LMM al een keer vervangen, dit gaf geen effect. Na de knippercode uitgelezen te hebben gaf deze 1-2-1-6, gasklepsensor. Deze vervangen leek het even opgelost te hebben maar de storing kwam al snel weer terug. We hebben de lampdasonde op de scope uitgelezen, dit zag er ook goed uit. Als laatste heb ik de stappenmotor vervangen door een andere, maar ook dit hielp niks.
Als de stappenmotor niet kapot is, dan wordt deze dus vanzelf opengestuurd. Kan dit een sensor zijn die een verkeerd beeld geeft waardoor de stappenmotor opengestuurd wordt? Of kan de ECU kapot zijn?
Ik heb net de knippercode uitgelezen, maar deze geeft weer 1-2-1-6. Ik geloof niet dat de gasklepsensor zelf kapot is.
Iemand die dit herkent?
Mvg
Sascha