Klinkt goed met dat meel, maar ik moet het in de praktijk nog zien werken als hij pas lekt op toeren en een mechanische fan
Ik heb vorig jaar een Volvo gezien waarvan de eigenaar (en ik ook in eerste instantie) dachten aan een af en toe tikkende klep. De tik kwam boven uit het blok en was er ook bijna alleen onder belasting, stationair hoorde je niks. Omdat dat eigenlijk niet kan met een klepprobleem en de tik te hoog zat voor een drijfstang, heb ik ook geprobeerd een spruitstuklekkage vast te stellen, maar dat is mij in elk geval niet gelukt. Ik heb weliswaar geen meel gebruikt, maar wel kleine stukjes papier rond het spruitstuk gehouden en met de hand gevoeld. Zelfs na het loshalen van het spruitstuk was er niet heel veel te zien aan de pakkingen, maar na vervanging was het probleem wel opgelost. In elk geval zou bij een spruitstuklekkage het geluid aan de uitlaatkant harder moeten zijn, dat moet wel te horen zijn.
Wat betreft de controle van je drijfstanglagers, die zijdelingse speling lijkt me niet iets om je zorgen over te maken. Voelbare speling in verticale richting is zeker niet goed, maar dat is best lastig te voelen. Lagerkappen loshalen is het mooiste, maar wees daarbij erg zorgvuldig, gebruik zeker een momentsleutel en haal er iemand bij die de lagerschalen dan ook kan beoordelen.
---
Eric