Verder nog een technische vraag, de carterstop....zijn dat bij usa types andere maten? Ik kom ergens uit tussen de 28 en 30....maar 29 heb ik niet!

niet teveel meel gebruikenKijk....dat zijn van die huis tuin en keukentips waar ik wat mee kan....maarre...hoe voorkom ik dat ik ipv een zwarte motorruimte een witte krijg
Verder nog een technische vraag, de carterstop....zijn dat bij usa types andere maten? Ik kom ergens uit tussen de 28 en 30....maar 29 heb ik niet!en zo ja...kan ik deze dop zonder pardon vervangen door een eventueel europees exemplaar?
Die zijdelingse speling mag je hebben. in die richting zit niet eens een lager...Even een beroerd filmpje vanaf de onderkant. Kan overal slecht bij...dus vandaar ook een slecht filmpje.
Er zit wat ruimte op de drijfstangen (voorste 2 kon ik bij) maar dat is maar een fractie van een mm, zou dit mogen bewegen?
http://www.youtube.com/watch?v=vjc96QmCrdA
Ik zet overigens geen kracht in het filmpje (ondanks de gebogen schroevendraaier, dat komt ergens anders door)
Je kan grofweg de speling op de drijfstanglagers zo beoordelen. Als dit te makkelijk gaat, kan dat alleen maar als je teveel speling hebt op je drijfstanglagers he? Het kost inderdaad genoeg moeite, dus de eerste indicatie is "waarschijnlijk wel in orde".Die zijdelingse speling mag je hebben. in die richting zit niet eens een lager...Even een beroerd filmpje vanaf de onderkant. Kan overal slecht bij...dus vandaar ook een slecht filmpje.
Er zit wat ruimte op de drijfstangen (voorste 2 kon ik bij) maar dat is maar een fractie van een mm, zou dit mogen bewegen?
http://www.youtube.com/watch?v=vjc96QmCrdA
Ik zet overigens geen kracht in het filmpje (ondanks de gebogen schroevendraaier, dat komt ergens anders door)
Je moet de lagerkappen loshalen (2 bouten aan de uiteinden) het zijn er in totaal 4 voor de drijfstanglagers. Als je lager beschadigd zijn dan heb je een diagnose.Carterpan er inmiddels onderuit, nu zit ik nog met een stuk waar een rooster zit en wat redelijk smal is om verder ook maar iets te zien.
Kan er nog meer zonder problemen gedemonteerd worden? En waar moet ik op letten wat eventueel niet goed kan zijn?
Die moeten wel weer op moment aangehaald worden. Hij kan ook niet bij alle lagerkappen zonder de "grote carterpan" er onderuit te halen.Je moet de lagerkappen loshalen (2 bouten aan de uiteinden) het zijn er in totaal 4 voor de drijfstanglagers. Als je lager beschadigd zijn dan heb je een diagnose.Carterpan er inmiddels onderuit, nu zit ik nog met een stuk waar een rooster zit en wat redelijk smal is om verder ook maar iets te zien.
Kan er nog meer zonder problemen gedemonteerd worden? En waar moet ik op letten wat eventueel niet goed kan zijn?
Even een filmpje van de ratel gemaakt. Heb inmiddels alles weer in elkaar zitten. Het lijkt ook de uitlaat niet te zijn. Heb de motor even laten draaien zonder de ventilator....komt geen lucht tussen vandaan en alle moeren van de uitlaat hebben een extra slag gehad....
Dus...ben bang dat ik toch inderdaad naar de garage moet. Of iemand moet aan de hand van het filmpje nog een idee hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=9hOA6WBeveU