Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: ratel 2.0 nord blok

di jul 27, 2010 11:14

Ter info: Ik heb de auto als usa met spica gekocht. Hiervoor heb ik het blok dichtgemaakt, carburateurs gekocht, gereinigd, geplaatst en in basis afgesteld zodat ik er mee naar de specialist kon hobbelen.
Vervolgens radiator in- en uitgebouwd, waterpomp vervangen, complete uitlaat vanaf de motor vervangen.
Ik lees dit topic bij toeval, en ben een leek die de Spider echt voor alles naar de garage brengt. Maar toevallig heb ik mij dit voorjaar wel beziggehouden met de verschillen tussen een carbs- en usa-spider en toen (van een specialist) te horen gekregen dat je bij een usa met spica ook de nokkenassen moet aanpassen/vervangen. De technische achtergrond erbij weet ik niet (meer). Het valt mij op dat je dat niet noemt in bovenstaande opsomming. Misschien toch in die richting zoeken?

Gebruikersavatar
Joel
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:14
Locatie: Maastricht
Contacteer: Website

RE: ratel 2.0 nord blok

di jul 27, 2010 13:30

Net het filmpje pas geluisterd. Dit zijn zeker niet je drijfstanglagers die je hoort! Ik denk idd kleppentrein, een klepbeker die blijft 'hangen' oid.
GT 1600 Junior

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

Re: RE: ratel 2.0 nord blok

di jul 27, 2010 17:52

Net het filmpje pas geluisterd. Dit zijn zeker niet je drijfstanglagers die je hoort! Ik denk idd kleppentrein, een klepbeker die blijft 'hangen' oid.
Zelfde idee hier. Ook net pas geluisterd. Dat zit zeker in een klep. Boel loshalen (lees laten loshalen) en j weet meer.

succes
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
rinco007
Junior Member
Junior Member
Berichten: 88
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 12:13

RE: ratel 2.0 nord blok

zo aug 08, 2010 22:00

Mensen, dank voor de reacties...

Ik kon helaas niet reageren omdat ik op vakantie was met de andere spider.

Wat ik gedaan heb is inderdaad de v-snaar losgemaakt. Ook met dat los, blijft het lawaai bij meer toeren komen.
Klopt het dat het in de kleppentrein kan zitten en dat je dit pas hoort boven de zoveel duizend toeren?
Ik dacht altijd dat je het dan altijd moest horen.

Waarschijnlijk eind volgende week even naar de garage voor een check......zit met de tijd even wat krap.
Zelf ga ik er in elk geval niet uitkomen....
-------------------------------------------------------------------
Volvo V70 D5
Alfa spider 3.0 V6
Alfa GTV 1.8 TS
Lancia Fulvia Berlina 1.1 1965
Lancia Beta Montecarlo 1977
Mini 1000 1985

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1857
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

Re: ratel 2.0 nord blok

vr dec 02, 2022 11:05

Is hier na zoveel jaren nog gevolg aan gegeven? Heb hier ook een Spider staan die is beginnen ratelen namelijk :jumping:
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4786
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: ratel 2.0 nord blok

vr dec 02, 2022 11:44

Warm of koud? Bij gas open of los?
Heb je distributieketting op spanning gecontroleerd en evt drijfstanglagers?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: ratel 2.0 nord blok

ma dec 05, 2022 09:56

Is hier na zoveel jaren nog gevolg aan gegeven? Heb hier ook een Spider staan die is beginnen ratelen namelijk :jumping:
Je bent altijd welkom voor diagnose natuurlijk

Terug naar “Algemene Technische vragen”