Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

Distributie spanner 33/Sud

za aug 14, 2010 12:05

Distributie vervangen van de Sud + waterpomp (+/- 2.5 uur bezig geweest om de waterpomp eruit te krijgen)
Vraag is hoe strak staat de spanner, deze bewegen nu gemakkelijk op en neer, is dit goed?
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: Distributie spanner 33/Sud

za aug 14, 2010 12:43

als je de moer lost van de spanner dan hoort deze zich automatisch met de juiste kracht te spannen... zit de veer nog wel in de cilinderkop met het uiteinde?

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: Distributie spanner 33/Sud

za aug 14, 2010 13:14

veer zit nog wel in de cilinderkop, spanning is erg laag maar misschien hoort dit wel zo.
Het is in ieder geval beter dan met de oude spanners deze raakten de riem nauwelijks. :wink:
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Distributie spanner 33/Sud

za aug 14, 2010 13:27

Ik heb een tijdje terug de riemen en spanners van een 33 gewisseld.
Toen gingen de spanners ook niet meteen op spanning. Ik heb toen de moer wat losser gedraaid en de spanner een beetje"geholpen" daarna de motor een paar keer rondgedraaid, de moeren weer vast.
Toen was het prima.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Distributie spanner 33/Sud

za aug 14, 2010 23:03

je moet de riem een kwartslag kunnen draaien.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Distributie spanner 33/Sud

zo aug 15, 2010 13:07

je moet de riem een kwartslag kunnen draaien.
dat geldt voor V-snaren maar ook voor distributieriemen ?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Distributie spanner 33/Sud

zo aug 29, 2010 01:58

Yep te strak is niet goed. loopt te zwaar en trekt uiteindelijk de riem kapot. Heb k ook weer van een ervaringsdeskundige
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Michiel145
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 16:13

RE: Distributie spanner 33/Sud

wo sep 01, 2010 08:44

Zelf 'help' ik zo ook altijd even net iets strakker te zitten. Maar let op, te strak is niet goed, en geeft ook nog eens een gierend geluid. :o

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: Distributie spanner 33/Sud

wo sep 01, 2010 09:44

Auto loopt inmiddels, zonder rare geluiden loopt best wel goed voor 10 jaar stilstand.
Oude spanners deden helemaal niets meer zaten zelfs vast en ook daar liep ie op.
Wel geluk gehad trouwens had heel anders af kunnen lopen. :wink:
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Terug naar “Algemene Technische vragen”