vr nov 26, 2010 19:50
Omdat de auto bij de garage (Mitsubishi-dealer) stond, heb ik met Scheper afgesproken dat hij contact met hen zou opnemen. Ook om de monteur van het garage-bedrijf te instrueren, want deze moest volgens mij enkele testjes doen voor dat het spul (ECU etc.) kon worden opgestuurd. En ik begreep van zowel Schepers als mijn garage dat er spullen (ik meen de ECU en een geel kastje) naar Schepers zijn verstuurdt. En dat Schepers de startonderbreker code heeft verwijdert. Voor het verwijderen van de code berekent hij 175 euro excl. BTW (maar dat verschilt per type ECU / motor).
Schepers kan dan de startonderbreker code eruit halen. De startonderbreker checkt niet meer de code met de sleutel maar geeft bij starten gewoon opdracht "start motor" aan het motor-management. De auto heeft nu geen startonderbreker meer, ik zou bij de sleutelmaker om de hoek een eenvoudige kopie van mijn sleutel kunnen maken en hiermee gewoon mij auto kunnen starten.
Of er nog overleg (tussen Schepers en de garage) heeft plaats gevonden omtrendt de bedrading weet ik niet, wat ik wel weet is dat er bedrading is vervangen omdat deze niet meer al te best was maar dat kan het garage-bedrijf natuurlijk ook zelf hebben waargenomen en opgelost.
Het belangrijkste voor mij is dat de Alfa weer rijdt en dat ik in iedergeval geen nieuwe computer en sleutels hoefte te kopen (dit was de op lossing waar de Alfa-dealer mee kwam) zo'n kostbaar geintje is een 146 economisch niet meer waard.
Vriendelijke groet,
Bas
SCARB-lid
Nu: GTV (916) 1.8 TS 16v (2000), 156 1.8 TS 16v Berlina (2003),
Fiat 500L (1972)
Ex: 146 1.4 TS 16v (2000), 156 1.6 TS 16v (1997) en Alfetta GT (1977).