Goed zoals de meesten van jullie weten heb ik een aanrijding gehad (van achteren). Auto heeft het vanaf woensdag nog prima gedaan tot vanavond. Ik had getankt (de juiste brandstof). Nog geen tien minuten later rijdt ik 80 en begint er een zwaar geluid op te treden vanuit de uitlaat. Maar ik merk ook dat ik geen toeren kan maken en de 33 niet meer harder wil dan 80 ja heel langzaam. Ik ben omgekeerd en bij stoplichten was het net of ze bijna de geest gaf maar ze bleef lopen. Echter bij afremmen merkte ik een behoorlijke onbalans aan de voorzijde van de auto. Daarnaast rook ik heel veel olie.
Bij het stilzetten thuis kwam er wat damo van de motor af. Ik zag wel olie maar niet bijzonder veel. Toen ik even een controle van de bougiekabels wilde doen kreeg ik bij de eerste die ik vastpakte al schokken terwijl deze nog niet losgehaald was. Ik heb de auto een tijdje laten staan en weer gestart maar het probleem bleef hetzelfde. Ook bij gewoon stilstaan in z'n vrij komt de motor heel slecht op in toeren. En is het net of er een aardappel in de uitlaat zit.
Mijn idee is een zuiger die vastzit. Ook bij de olietemperstuur sensor zat veel olie. Ik kon er alleen niet bijkomen. Maar het lijkt mij stug dat wanneer deze losraakt de motor totaal van slag raakt.
Ik ben helaas nog niet op krachten om goed onderzoek te doen. Maar misschien is iemand bekend met een situatie als deze.
Ik hoor het wel. En ik ga maandag naar de garage maarja ik ben heel nieuwsgierig omdat het me wel jeukt dat ik niet weet wat het is.