Goeisaaves allemaal.
Kort maar krachtig vraagje.(maar lang verhaaltje!)
Past een start motor van een ar 33 1.7Ie van '90 op een ar 33 16 QV uit '92?
T handboek geeft aan dat er 2 types startmotoren zijn, beide van bosch.
Veel verschil?
Ik hoop dat ik gauw iets mag vernemen.
Zodoende kan ik weer gauw aan de hobby nl.
Ff wazig verhaaltje tussendoor.
Pakte vanmorgen mn alfa en bracht wat oud papier naar het milieustation.
Eenmal uitgeladen ging ik weer lekker zitten om mijn weg te vervolgen..Allen startte de auto niet. Wel tjoeke tjoek tjoeke steeds langzamer tot niks uiteindelijk..
Ik dacht van : Al een tijd niet gereden en de keer dat ik gereden heb was t maar een erg kleinstukje.
Auto gestart m.b.h jumpstart en vervolgens een stuk gaan rijden..lekker op tempo om die accu bij te laden.. Bij me kameraad aangekomen zette ik de auto uit.. Om em vervolgens te starten..wat d8 je? Helamaal niks....ook geen tjoek tjoeke... Dit deed ie wel es vaker maar ik denk dat de pret nu echt voorbij is..
Auto vervolgens aangesleept en naar huis gereden....Af en toe in de bochtjes hoorde ik een vreemd geluid , t aanlopen van iets op iets...Eenmaal thuis voor de deur en van plan te fileparkeren maakt ie me daar toch een kabaal en het lullige was dat men stuur niet luisterde..icm dat vet kabaal... Ik was al bang voor het stuurhuis..
Nader onderzoek wees uit dat...................................................
De stuurbekrachtigingspomp er gewoon zwaar los in lag en nog maar met 1 schroefje half vast/los.
Echt niet normaal wat een zwijn ik gehad heb met mn 160 over de autoweg...Maarja..
Tis in ieder geval gelukkig niet me stuurhuis..
Ikzelf ben er nog..dus morgen ff de startmotor vervangen... Tenminste als ie compatible is met die van de ar van me kameraad..
Zo...
wassem