Aan allen de beste wensen voor 2011,
Tijdens de vorsteperiode van de maand december heb ik, in de koudste nacht na een lange rit, flink de handrem aangetrokken.
Op het moment dat ik wilde vertrekken voel ik in de handrem geen weerstand weer. Remblokken vastgevroren!
ANWB erbij (binnen 15 minuten!!!) en binnen luttele seconden was het probleem opgelost. De remblokken waren vastgevroren.
Echter 2 weken nadien, trok ik per ongeluk weer de handrem aan. Toen was de temperatuur boven nul en weer klemde de handrem.
Zelf maar even onder de auto gekeken en het lijkt dat de rubbertjes die om de uiteinden van de remkabels zitten zowel links als recht helemaal gaar zijn.
Nu wil ik de handremkabels zelf gaan vervangen, het 'lijkt' me nu niet de meest moeilijke klus, maar advies is welkom.
Zijn er nog speciale items die aandacht vereisen? Is vervangen noodzakelijk, of is er een eenvoudigere oplossing? Waar kan ik het best de handremkabel kopen en/of bestellen?
Onder de midden console heb ik tijdens het schoonmaken van de auto ook nog een stekkertje gevonden dat onder de middenconsole verbonden is met een drietal kabeltjes. Ik heb absoluut geen idee wat de functie ervan is. Weet iemand hier raad mee?
Met vriendelijke groet,
Kevin Claessen