WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Raadsel:Benzinedruk te laag, alles nieuw, wie weet antwo

vr mar 18, 2011 11:58

Ik zou de 2 pompen van de 75 TS gaan pakken, of anders een "universele" pomp als 2e gebruiken die die 3 bar en genoeg debiet kan leveren. Zolang de druk niet de 3 bar is waar de computer op is ingeregeld, gaat het niet werken.

Dit soort problemen moet je systematisch oplossen. Het eerste symptoom is te lage brandstofdruk. Los dat eerst op, voordat je naar volgende symptomen gaat kijken. Alles moet in orde zijn en aan dingen gaan zitten rotzooien die je niet zeker weet, moet je pas doen als alles wat je wel zeker weet ook in orde is.

saludos
Junior Member
Junior Member

vr mar 18, 2011 17:40

@ Whizzman: Je hebt hardstikke gelijk, maarrrrr: Ik heb nu drie verschillende pompen geprobeerd, de oude die eronder zat, een nieuwe Bosch en gisteren een Bmw E30 6 cylinder Bosch pomp, die meer opbrengst geeft. Alledrie de pompen geven geen verschil... Zélfs niet in een proefopstelling met een jerrycan op het dak, zodat ik leidingen, aanvoerpomp van Spider4 ( is gelijk aan 75pomp in de tank, trouwens, ook dát het ik gechecked)

Kortom, ik zoek rustig door, in diverse oplossingsrichtingen, want met pomp en regelaar kom ik niet verder. Bovendien heeft ie goed gedraaid!

Ik wil ook in andere oplossingsrichtingen uitsluiten dat het probleem ergens anders vandaan komt..., snap je? ;-)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 18, 2011 18:43

Probeer eens een andere drukmeter voor je je helemaal blind staart op de druk.. :?

Met alles wat jij al geprobeerd hebt denk ik dat je probleem ergens anders zit. :?

Heb je gereden met de auto? hoe rijdt hij? Hoe zien de bougies eruit?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bakkebaard
Member
Member

vr mar 18, 2011 19:38

Even de bougies eruit halen, kijken of er een nat is; misschien blijft er een injector open staan en zit daar je drukverlies.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2011 00:45

Is dit eigenlijk opgelost ondertussen? Ik ben namelijk we benieuwd wat het probleem uiteindelijk was. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”