richard verdult
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za dec 11, 2010 19:44
Locatie: bergen op zoom

thermostaat alfa romeo 156

di apr 05, 2011 19:44

hallo!

ik heb een vraagje, mijn thermostaat is kapot van mijn 156 uit 1999 en ik vond deze site die beweerde dat de thermostaten die zij leverde beter zijn als de orginelen.
de link vind je hieronder, maar weet iemand of dit waar is en of dit een goeie deal is?


http://www.scuderia-alfa.nl/Shop/produc ... ucts_id=95
Alfa Romeo 1.6 1999

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: thermostaat alfa romeo 156

di apr 05, 2011 20:46

Wat een onzin heb werkelijk nog nooit een thermostaat gevonden die het langer dan 24 maanden vol hield, heb er nu eentje van gates gemonteerd, we wachten met smart af :wink:


Succes met de zoektocht

Mvg

Tymen
----------------

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: thermostaat alfa romeo 156

di apr 05, 2011 21:08

Ik rijd al 5 jaar met dezelfde thermostaat rond, origineel alfa, is nu al 2x meeverhuist naar een andere motor en werkt nog steeds prima. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: thermostaat alfa romeo 156

di apr 05, 2011 22:35

Deze zijn "van Ricambi". Ricambi is bij mijn weten italiaans voor "onderdelen" en "Ricambi Originale" zijn dan ook originele fabrieksonderdelen. Het merk "ricambi" komt mij absoluut niet bekend voor en ik denk dan ook niet dat de verkopende website snapt wat voor onzinnige claim ze hier maken.

Ik heb met mijn 146TS 1.4 ook geluk, de thermostaat die er in zat, was goed en is nog steeds perfect. Met andere thermostaten van alle 16V twinsparks heb ik tot nu toe wel gehad dat ze niet meer dan een jaar of 2-3 meegingen. Over JTD thermostaten hoor ik vergelijkbare verhalen.

Alle merken zijn min of meer even goed. Het is vooral het ontwerp wat ze snel laat falen, zeker als auto's een poosje stil blijven staan of met te weinig koelvloeistof rijden is het snel over. Ik zou er geen cent extra voor over hebben om hier te kopen, ze zijn zeker niet de goedkoopste voor mij. Bij de onderdelenboer om de hoek krijg ik ze goedkoper dan hier en betaal ik geen porto.

Edit: Ik zie nergens een fysiek vestigingsadres of KvKnummer op de webwinkel. Bij mijn weten is het volgens "de wet koop op afstand" verplicht dat de natuurlijke- of handelspersoon die verkoopt deze gegevens vooraf verstrekt. Ik zou dus meer informatie inwinnen voordat ik zaken met deze partij zou doen.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: thermostaat alfa romeo 156

wo apr 06, 2011 11:03

Deze webshop is van John de Winkel. Van de Winkel Advies(assurantietussenpersoon).
Hij beunt wat bij met een webshop, vooral ook omdat hij het leuk vind om te handelen.

Gevestigd op de forelkolk 102 te Zwolle.
Op zijn andere website(www.coolisbetter.nl) staat dit gewoon vermeld.

Voor zover ik weet een betrouwbare kerel.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: thermostaat alfa romeo 156

wo apr 06, 2011 14:56

Deze webshop is van John de Winkel. Van de Winkel Advies(assurantietussenpersoon).
Hij beunt wat bij met een webshop, vooral ook omdat hij het leuk vind om te handelen.

Gevestigd op de forelkolk 102 te Zwolle.
Op zijn andere website(www.coolisbetter.nl) staat dit gewoon vermeld.

Voor zover ik weet een betrouwbare kerel.
Ah de cool-is-better auto die op water rijdt....

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2059
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: thermostaat alfa romeo 156

wo apr 06, 2011 21:31

Deze webshop is van John de Winkel. Van de Winkel Advies(assurantietussenpersoon).
Hij beunt wat bij met een webshop, vooral ook omdat hij het leuk vind om te handelen.

Gevestigd op de forelkolk 102 te Zwolle.
Op zijn andere website(www.coolisbetter.nl) staat dit gewoon vermeld.

Voor zover ik weet een betrouwbare kerel.
Ah de cool-is-better auto die op water rijdt....
Correctie: methanol.

Terug naar “Algemene Technische vragen”