Beste mede liefhebbers,
Ik twijfel wat te doen, vorig jaar een spider 916 ( 1996 ) gekocht als hobby auto.
De spider heeft diverse kleine mankementen maar niks ernstigs tot afgelopen week. De riem die de balans as aandrijft is geknapt, dit gebeurde bij een snelheid van 30-km en na 10 meter direct stil gezet en afgesleept. tijdens het optakelen van de auto is gezien dat er een vloeistof lekkage is, deze heb ik na de tijd ook gezien en de vloeistof is doorzichtig met een rode gloed en geurloos, terwijl de reservoirs van de stuurbekrachtiging, koelvloeistof nog vol zitten.
Wat is volgens jullie verstandig om te doen? km stand 160.000, net nieuwe dure apk, algehele toestand goed, mooie optiek.
Ik kan er bij verkoop 1500 euro voor krijgen maar heb ook een offerte van AMS uit Almelo ontvangen voor revisie van cilinderkop, waterpomp, nieuwe distributie, olie en vloeistoffen, twee maand garantie voor 1250 euro.
Hoe groot is de kans op schade in het blok?
Iemand bekend met AMS? op MP stonden goede recensies en een verwijzing naar scarb?
Wat is wijsheid? verkopen en zo eventueel meer ellende besparen of laten maken?
Met vriendelijke groet Rick