Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 15, 2011 17:29

Resonantie kan ook een uitlaatbocht zijn die de koets raakt, vooral de bocht die over de achteras loopt, maar ik neem aan dat je het verschil tussen zo'n resonantie en eentje uit de aandrijflijn wel kunt voelen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfa_gtv6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za aug 11, 2007 19:27
Locatie: Hoogeveen

Re: RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 15, 2011 18:54

Resonantie kan ook een uitlaatbocht zijn die de koets raakt, vooral de bocht die over de achteras loopt, maar ik neem aan dat je het verschil tussen zo'n resonantie en eentje uit de aandrijflijn wel kunt voelen.
Keb net de gasklep sensor ingesteld, via de ohm meter,

Merk al dat de auto op zich mooi rustig stationair draait echter na 1 x gas geven blijft de auto hangen op de 3000 toeren waarna ik de sleutel maar gauw weer omdraai aangezien men uitlaat een beetje lekt en het de zondag is :P ... (mischien zit dit wel een beetje in de lmm stationair schroef althans anders zou ik het niet weten waarom hij dit doet.)

Die resonantie vind ik op zich nog een raar verschijnsel, ik moet hier toch even met zen 2en voor zijn om te kijken waar dit in zit (eentje in de put en eentje in de auto) .. de aandrijflijn of een uitlaat inderdaad die mischien iets raakt.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 15, 2011 18:54

wat ook kan helpen om de aandrijflijn uit te lijnen .
zet alle motorsteunen , lager v/d kardan en steunen versnellingsbak los en dan handvast .
Start nu de motor en laat die effe draaien op stationair .
Motor afzetten en alles terug goed vast zetten .
Meestal is de trilling bij gasgeven dan weg , eerst de hardyschijven en de ophang rubberv/h lager van de kardan nakijken of deze niet gescheurd zijn .
:wink:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

alfa_gtv6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za aug 11, 2007 19:27
Locatie: Hoogeveen

Re: RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 15, 2011 19:13

wat ook kan helpen om de aandrijflijn uit te lijnen .
zet alle motorsteunen , lager v/d kardan en steunen versnellingsbak los en dan handvast .
Start nu de motor en laat die effe draaien op stationair .
Motor afzetten en alles terug goed vast zetten .
Meestal is de trilling bij gasgeven dan weg , eerst de hardyschijven en de ophang rubberv/h lager van de kardan nakijken of deze niet gescheurd zijn .
:wink:
Das een goeie, dat zal ik morgen avond is gaan proberen,

De hardy schijven zijn allemaal nog nieuw en eigenlijk nog nooit echt gebruikt. (de auto is vanaf 89 al een project auto die ik nu bijna afgemaakt heb...)

Thnx voor de tip

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1215
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 15, 2011 20:51

Beste ik heb die resonantie ook sinds dat ik mijn injectorleidingen en inlaatrubbers heb vervangen. Bij optrekken gaat hij tussen circa 2000 - 3500 serieus daveren merkbaar op het stuur en in het dashboard. Kan volgens mij niets met de cardanas te maken.
Enkel met ontsteking/injectie zelf moet ik de oorzaak ook nog fatsoenlijk zoeken en vinden. Je stationair toerental krijg je dat niet goed geregeld met die bypass die op je inlaat zit(net boven je motorolieventilatie)?
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 22, 2011 12:44

En nog steeds problemen of is het opgelost ?
:-k
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

alfa_gtv6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za aug 11, 2007 19:27
Locatie: Hoogeveen

Re: RE: GTV6 motor loopt onregelmatig stationair

zo mei 22, 2011 14:09

En nog steeds problemen of is het opgelost ?
:-k
probleem is nog steeds aanwezig. En wat nog erger is ... Is de resonantie .

ik ga volgende week de as der onderweg halen en kijken of hij het dan nog doet. Doet hij het wel dan is er iets in de motorsteunen .. Doet hij het dan niet dan zit het in de aandrijf as of in de versnellingsbak

ik heb eerst nog even 2 kleine projecten hiervoor ... Men schoonpa had de koppeling stuk en men zus der 45 km wagen maag de motor nog van uit ..

Terug naar “Algemene Technische vragen”