hey, ik heb een probleem met de ontsteking en krijg het niet opgelost.
heb een tijdje geleden nieuwe rotors en verdeelkap gemonteerd en zonder er verstand van te hebben gewoon stand afgetekend en daarna terug vatsgezet.
zie deze onderwerp: http://www.alfaclub.eu/forum/viewtopic. ... 887556f77d
nu heb ik mij laten vertellen dat je voor de ontsteking af te stellen de groef op de krukas gelijk moet zetten met het pennetje erachter,
en dan het (middel) puntje op de kop van de rotor moet gelijkzetten met het streepje op de verdeelkaphouder, en in de juiste draairichting dan de ontstekingsvolgorde 1342.
zie foto :
nu de bovenste rotor komt ongeveer uit, daar zal de timing (graden) wel moeten fijn afgesteld worden
als ik naar de onderste kijk dan is dat ook ongeveer goed(is geen puntje aanwezig op de rotor) MAAR als ik daar dan in de draairichting bougie volgorde 1342 zet dan start de alfa niet!
als ik de kabels verdraai 4213 dan start ze wel??? ik heb al vanalles geprobeerd.
hoe 'FINE-TUNE' je nu eigenlijk de ontsteking met juiste timing? of wat doe ik verkeerd ?
het gekke is dat als de auto koud is ik de volle vermogen krijg maar eens ze, zeg maar na 30' , warm gelopen is begint te sputteren, stooten en ploffen!
iemand?