Geeft niets, je hebt helemaal gelijk, een klein deel van mijn hersenen is peaceful, de maar restHeel klein stukje hersens?
Sorry Michel, maar kon het niet laten...
Nee hoor, ik ben een vredig mens
Geeft niets, je hebt helemaal gelijk, een klein deel van mijn hersenen is peaceful, de maar restHeel klein stukje hersens?
Sorry Michel, maar kon het niet laten...
Motorcode A932.000-0002754... do the math yourselfAls meneer 166 GTA er een echte GTA motor in heeft (166 GTA bestaat niet, is gewoon 3.2) moet ie 10W60 gebruiken maar als het een "gewone" 3.2 heeft moet er volgens Agip specificaties 5W40 in
Wellicht blaas ik wat te veel toeren Tjerry... maar wat wil jeAlfa 166 GTA blaast gewoon te hoog van de toren. Dan krijg je zeker reacties van experts en mensen uit de praktijk.
Beter verkeerde olie dan GEEN olie
Tjerry
Ik rij een 2,5 V6 24 V die maakt ook veel toeren.Wellicht blaas ik wat te veel toeren Tjerry... maar wat wil jeAlfa 166 GTA blaast gewoon te hoog van de toren. Dan krijg je zeker reacties van experts en mensen uit de praktijk.
Beter verkeerde olie dan GEEN olie
Tjerry
Iedereen hier is op zijn eigen vlak zowel praktijk-deskundige, als expert.
De een weet over een bepaald onderwerp net even wat meer dan de ander, maar dat kan bij elk onderwerp weer anders zijn.
Meningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan
Maar te hoog van de toren? nee hoor. me Alfa ken veel, maar niet vliegen
Ik ben blij dat je dit nu zelf zegt en ook inziet. Maar zeggen is niet genoegMeningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan
Feedback, opbouwend of niet, altijd welkom MarcIk ben blij dat je dit nu zelf zegt en ook inziet. Maar zeggen is niet genoegMeningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan
Als je niet open staat voor het advies en laten we zeggen, opbouwende kritiek, dan komt er weinig van kennis delen.
En als je dit topic terug leest, zul je zelf kunnen zien dat je je iets anders hebt opgesteld als je nu laat zien
Neem alle reacties tot je en doe er vervolgens je voordeel mee. Je bent zelf prima in staat om een reactie op waarde te schatten en te oordelen.
Dit was opbouwnede feedback
Groetjes,
Marc
Ik rij zelf een 156 gtaNu ben ik benieuwd of meneer mij wel een Alfist vind???
Ik heb tenslotte een BMW als dagelijkse auto... En in mijn Alfetta GTV ligt een Saab turbo motor.
Ik ben op de eerste plaats autoliefhebber en op de tweede plaats Alfist. Ik kan ook andere merken dus waarderen maar mijn hart ligt bij Alfa. Maar verwacht maar niet dat ik een GTA ga ophemelen in een vergelijk met bv een E46 M3, daar delft de GTA gewoon het onderspit, hoe jammer ook . Ik neem iemand die mij gaat vertellen dat een GTA een betere auto is als een E46 M3 gewoonweg niet serieus.
Als ik iets sneu vind is het iemand die perse zijn gelijk wil halen over iets. Als je de personen waar je mee in discussie gaat verder ook helemaal niet kent of weet wat ze in het dagelijks leven doen dan vind ik het ook nog eens zeer respectloos om ze te bestempelen als zijnde geen echte alfist.
Een GTA motor verschilt op maar enkele onderdelen van een normale v6 24v, krukas, zuigers en inlaatnokkenassen. Dat zijn nou niet echt dramatische wijzigingen, ook draait de motor niet meer toeren of komt hij echt sneller op toeren als een normale v6. Ik zou er rustig 10w40 van de Aldi ingooien voor normaal gebruik. Als ik het volle potentieel van de auto zou gaan gebruiken zou ik wel investeren in een wat betere olie..
En als de dealer in de sloot springt, spring jij erachteraanHun weten als het goed is het allemaal beter als ikzelf met mijn boerenlullen verstand.
Trouwens het merk van de gebruikte olie in mijn gta is van selena racing van uit de dealer mee gekregen.