Compressietest zonder olie:
Cil 1: 11,2 bar
Cil 2: 11,2 bar
Cil 3: 11,3 bar
Cil 4: 11,2 bar
Compressietest met olie:
Cil 1: 11,5 bar
Cil 2: 11,8 bar
Cil 3: 12,1 bar
Cil 4: 12,5 bar
dit is n' Compressietest geen verhoudingEh 11,2 :1 als compressie verhouding voor een turbo motor????
Nou weet ik niet veel van geblazen motoren ,maar een van de kenmerken van een turbo motor is toch de lagere compressiewaarde tov een atmosferische????
Dan is 11,2 bar mi wel een hoge waarde of heb ik het niet goed begrepen??
Grtz, fRank
Betreffende de pingelsensor: krijg je nu een foutmelding of niet??Het probleem is ontstaan nadat ik de kleppen geslepen heb en daarvoor dus ook de kop heb moeten verwijderen. Daarnaast heb ik de rotor, verdeler en het luchtfilterelement vervangen.
De pingelsensor heb ik al geruild met een oudere, geen verandering.
De potmeter heb ik doorgemeten, GASKLEP???.
De opvoerchip geeft bij 4000 rpm volgas 1,4 bar overdruk.
Benzinedruk is dan 6 bar. 6 BAR?????????????
De moer van de pingelsensor heb ik zowel strak als bijna los getest, maakt niets uit.
@Andretti: de elec.benz.pomp levert een standaard druk tussen de 5,5 en 6 bar dus dat zou best kunnen...
Benzinedruk van 6 Bar??? de standaardpomp haalt dat m.i.niet en het sproeibeeld vd injectoren is dan m.i. erg slecht?!
Ik zou trouwens niet zo gauw de kop lichten maar eerst een lektest doen ivm de kleppen.
Daarnaast is de tempverhoging toch een indicatie van naontsteking of slechte ontsteking...
interesant gevalletje!
Dat zeg ik, zoveel weet ik er nou ook weer niet van.... Mea culpa!!dit is n' Compressietest geen verhoudingEh 11,2 :1 als compressie verhouding voor een turbo motor????
Nou weet ik niet veel van geblazen motoren ,maar een van de kenmerken van een turbo motor is toch de lagere compressiewaarde tov een atmosferische????
Dan is 11,2 bar mi wel een hoge waarde of heb ik het niet goed begrepen??
Grtz, fRank
Is dit de complete computer of de Eprom alleen?Wat ik je nog kan bieden is een andere ontstekings-ECU die altijd goed gepresteerd heeft. Mogelijk kun je die proberen om te zien of je pingelsensorprobleem wegblijft... Als je trouwens de bedrading bedrading eens doormeet naar de computer (die van d pingelsensor dus) .. de bedrading moet 0 ohm aangeven (dit in tegenstelling tot de manual die meet met aangesloten sensor..