@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Kapotte waterpomp?

zo okt 09, 2011 23:13

G 12 + (Niet te verwarren met G 12 zonder nadere aanduiding) is uitstekend te gebruiken in een Nord tor. Vergelijk de specs maar eens met dat Kroon spul. De goedkoopste G12+ is 1.99 per liter bij Action. :wink: Ik ververs dat spul graag na 3 jaar voor dat geld, maar dat schijnt niet nodig te zijn. 8)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Bog75
Full Member
Full Member

Re: RE: Kapotte waterpomp?

ma okt 10, 2011 08:34

By the way, ik rij dus met Halfords spul en vul bij met wat ik kan vinden bij de pomp. Heb zelfs een tijd op condenswater gereden van de ontvochtiger in de garage. Kwam goed uit toen het circuit lekte.
Dan hoop ik dat je wat geleerd hebt van deze thread. Halfords spul hoeft helemaal niet slecht te zijn, maar ik zou wel even kijken wat voor kwaliteit het werkelijk heeft, het kan maar zo meevallen, maar wat als het bocht blijkt te zijn?
Als ik nou een gereviseerd blok had a la. Koelvloeistof is niet hogere wiskunde, water plus glycol plus anti corrosie met een beetje anti schuim. Je kunt in principe ook op demiwater rijden. Is wel wat agressiever dan koelvloeistof. Ging mij erom duidelijk te maken dat de veroudering van de vloeistof niet opweegt tegen de vervuiling door de tijd.

Het is voor mij niet echt een issue. Ik gooi er in ieder geval altijd iets in wat in alu mag, kijk nooit op de fles dus zal wel GL12
Bert en Juul

Allemano
Newbie
Newbie

RE: Kapotte waterpomp?

ma okt 10, 2011 21:05

Ik geloof persoonlijk niet zo in het levenslange van koelvloeistof, en met die Actionprijzen kan je makkelijk het zekere voor het onzekere nemen en het iedere 3 jaar vervangen :D kan voor een nord geen kwaad.
'73 2000 GTV
'09 Mini One

Terug naar “Algemene Technische vragen”