Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Radio in AR33?

di nov 01, 2011 08:54

haha geweldig, ik lees dat je er niet heel veel van snapt, maar je komt er wel :lol:

even voor de zekerheid, er ligt nu toch geen plus achter je radio te knetteren he??
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

inSaNo

RE: Radio in AR33?

di nov 01, 2011 09:05

Nee in principe moet alles goed zitten nu. Alles dat aangesloten is zit veilig en maakt geen sluiting.
Alles dat niet aangesloten zit is afgetaped met isolatie tape.
Net ruim 80km gedaan van Almere naar Apeldoorn en geen problemen gemerkt.

Moet alleen nog de bedrading van de speakers in de hoedenplank volgen en uitvogelen waar ze uit komen, dan kan ik die ook nog aansluiten.
Maar dat moet even rustig in 't weekeind bij daglicht gebeuren. En ik denk dat ik een nieuwe antenne en/of antennekabel nodig heb want de ontvangst is ruk.
Voorlopig doet een USB stickje met mp3's et prima uit de standaard voorste speakers in 't dashboard.. :D

Bedankt allen voor de tips en info..

HenkieA
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 23:32
Locatie: Wijnjewoude
Contacteer: Website

Re: RE: Radio in AR33?

zo nov 06, 2011 00:32

Meten he. :lol: Educated guess: rood is geschakelde plus, rood/geel permanente plus, zwart massa, en vervolgens paren van kleur en kleur/zwart per speaker.
Ik heb vandaag een poging gedaan een radio in mijn 75 te zetten......ook 1 grote dradenbos.
Wat moet ik doen met de rode geschakelde plus en de rood/geel permanente plus ?

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

RE: Radio in AR33?

zo nov 06, 2011 08:19

Geschakelde Plus: voor de normale voeding naar je radio

Permanente Plus : voor de radio's met geheugen (dat je niet elke dag de zenders moet in programmeren)

Uiteraard kun je ook beide draden van de radio op permanente plus zetten, dan doet de radio het ook als de auto niet op contact staat.
wel moet je hem dan altijd uitzetten.

Geschakelde plus zit via de accessoires stand of de contact stand van je contactslot
Niet alle auto's hebben een accessoires stand, als deze er op zit heeft die de voorkeur omdat dan de rest uitgeschakeld blijft (ontsteking etc.)
kun je de auto ook een keer poetsen met muziek zonder dat de accu direct leeg is.:lol:

Let er wel op dat bij het aansluiten van de speakers de plus aan de plus van de speaker komt en de min aan de min.
kruislings doet ie het ook alleen doe je het bij 1 speaker verkeerd dan ben je dan alle lage tonen kwijt.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Terug naar “Algemene Technische vragen”