Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Junior Member
Junior Member
Berichten: 99
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

giulietta 116

ma feb 13, 2012 20:39

ik heb een giulietta die niet wil lopen .
hij vonkt en hij krijgt benzine.
hij ploft uit de uitlaat en de carburateurs.
maar hij heeft soms de nijging om te gaan lopen.


mvg jorn

al vast bedankt.

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2306
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: giulietta 116

ma feb 13, 2012 22:40

Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Junior Member
Junior Member
Berichten: 99
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

RE: giulietta 116

ma feb 13, 2012 22:45

moet ik de ontsteking 360 graden draaien

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 00:07

Bougiekabels even kruiselings wisselen op de verdeler is het snelst gedaan. :wink: Dus 1 en 4, en 2 en 3 even omwisselen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 08:36

Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
360 graden verkeerd om? :roll: :wink: :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 19:22

Als de ontsteking 180 graden verdraaid zit, ga je echt op geen enkel moment het idee krijgen dat-ie 'pakt'. Meest voor de hand liggend is dat het ontstekingstijdstip effe te ver naar achteren ligt. Je kan proberen door de bout-moer combinatie op de klemring onder het verdelerhuis net genoeg te lossen dat je deze met de hand kan verdraaien een meer geschikt ontstekingspunt te vinden (denk aan 1 graad per poging - als je bonk hoort heb je detonatie en heb je te ver gedraaid), maar het best zoek je iemand die het met een stroboscooplamp precies goed zet.

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2306
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 19:25

Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
360 graden verkeerd om? :roll: :wink: :lol:
Is een volledige arbeid van een 4takt geen 720 graden, dan?
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 19:31

Ontsteking 360 krukas-graden verkeerd om?
360 graden verkeerd om? :roll: :wink: :lol:
Is een volledige arbeid van een 4takt geen 720 graden, dan?
Dat is juist, maar het maakt het uitleggen wel erg moeilijk; vooral als je dan ook nog eens termen als "verkeerd om" gaat gebruiken. :roll:

Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Junior Member
Junior Member
Berichten: 99
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 22:01

ik heb een een afstel lamp.
moet het puntje op de poelie gelijk zijn met de flits van de lamp

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2306
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 22:38

ik heb een een afstel lamp.
moet het puntje op de poelie gelijk zijn met de flits van de lamp
Je hebt een P F en een M op de poelie. De P is ''punto morto superiore'' = bovenste dode punt

Stationair moet ie bij de F staan, en M is de maximale vervroeging
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: giulietta 116

di feb 14, 2012 22:57

Puntje? Naar ik meen behoren er drie strepen overheen te staan waarvan er in ieder geval eentje het BDP aangeeft - die moet dus synchroon staan met de merktekens op de nokkenassen. Eentje is voor het ontstekingstijdstip en ik ben even kwijt waar die derde voor dient. Even uit m'n hoofd is degene die het verst van de ander twee ligt die voor de ontsteking en is de truc voor de lamp dat je die streep even extra zichtbaar maakt met een wasco krijtje of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Junior Member
Junior Member
Berichten: 99
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

RE: giulietta 116

di feb 21, 2012 21:22

ik krijg het niet voor mekaar , heel soms loopt hij echt heel even .


wie kan mij helpen

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1241
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: giulietta 116

di feb 21, 2012 21:37

Bekijk de binnenkant van de rotor eens zit deze nog stevig vast op de rotoras?
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1241
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: giulietta 116

di feb 21, 2012 21:40

Je hebt een P F en een M streeptje.
P is cilinder 1 op bovenste dode punt
F is cilinder 1 op ontsteken bij 800tr/min met vacuum afgekoppeld en afgedopt
M is cilinder 1 op ontsteking bij 5000tr/min(max vervroeging) met vacuum afgekoppeld en afgedopt
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: giulietta 116

di feb 21, 2012 22:30

Zonder direct op de oplossing af te gaan:
- heeft ie recent gelopen?
- zo ja, wat is er gebeurd sindsdien?
Dat helpt wellicht bij het stellen van de diagnose.
Groet Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Algemene Technische vragen”