Gebruikersavatar
gtv6 jorn
Junior Member
Junior Member
Berichten: 99
Lid geworden op: do mei 03, 2007 23:33
Locatie: de krim

RE: giulietta 116

di feb 21, 2012 22:38

hij heb heeft een hele tijd niet gelopen de ontsteking was kapot en heb ik vervangen

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: giulietta 116

wo feb 22, 2012 08:44

hij heb heeft een hele tijd niet gelopen de ontsteking was kapot en heb ik vervangen
Ok, en heb je grofweg dezelfde timing aangehouden als op de ontsteking die je vervanger hebt?
Heeft de auto trouwens punten of electronische ontsteking?
Bij electronische kan het zijn dat de twee draadjes die naar de module gaan omgewisseld zijn, het effect is een faseverschil waardoor ie met geen mogelijkheid echt aan wil slaan.
Ook kan je bobine stuk zijn waardoor de vonk niet sterk genoeg is. Omwisselen kan uitkomst bieden.
Succes, Groet Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

RE: giulietta 116

wo feb 22, 2012 15:19

Hallo,
Probeer dit eens jtv6 Bjorn, gewoon als controle.
Normale onstekingsvolgorde 1342.
Eerste cilinder bevindt zich aan de kant van de radiator.
Eerste cilinder op BDP zetten, einde compressie, door wanneer als je met de motor naar rechts draait, voor dat de motor zijn BDP bereikt, moet je druk voelen, deze druk kan je voelen door de eerste bougie eruit te draaien en je vinger erop te houden.
De verdeelvinger van de verdeler moet dan overeenkomen met de bougiekabel van de eerste cilinder, is dat niet het geval, dan gewoon de verdeler
demonteren en terugplaatsen zodat de verdeelvinger juist overéénkomt met de bougiekabel van de eerste cilinder.
Je gaat wel merken als je de verdeler eruit trekt dat de verdeelvinger ook een klein beetje verdraait, omdat de tandwiel van de verdeelvinger schuine vertanding heeft.
Ooit een Giulietta gehad, maar durf niet zeggen welke de eerste aansluiting is van de eerste cilinder op de verdeelkap.
Desnoods laat je iemand langskomen, maar moeilijk is het niet.
Maar vonkt deze genoeg, bobinekabel even een klein beetje eruit trekken van de verdeler, starten en kijken of deze vonkt, mooie lichte blauw kleur,
geel duidt meestal op slechte condensator, ooit meegemaakt, ik zou zeggen blijven zoeken, het lukt wel

dikke gr.
Jantje

Terug naar “Algemene Technische vragen”