Gebruikersavatar
midi
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: di jan 23, 2007 20:36
Locatie: alkmaar

inhouden gtv6 bij versnellen

di mar 13, 2012 23:49

Mijn gtv6 houdt bij versnellen effies in zo rond de 3500 toeren. Tis niet veel maar wel merkbaar!! Het lijkt vooral in de 5de versnelling te zitten. Ik heb het idee dat i te veel brandstof krijgt! Ook lijkt het stationair toerental iets hoger te zijn dan normaal!

-Ik heb reeds de ontsteking gecontroleerd op tijd > klopte
-ik heb gekeken naar eventueele valse lucht inlek > niets kunnen ontdekken.
-Temperatuur/ thermostaat lijkt in orde te zijn (rond de 80 gr)

Het viel me wel op dat het is nadat de kachel flink had aan gestaan tijdens een lange rit (...me meissie had het koud :D) > koelvloeistof reservoir is nog mooi op pijl!!

Wat zou het kunnen zijn? nogmaals ik heb het idee dat i te veel brandstof krijgt en het is vooral merkbaar in zen 5de,.. bij het versnellen....!

Graag jullie wijze raad gevraagd :wink:

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: inhouden gtv6 bij versnellen

wo mar 14, 2012 15:37

meestal voel je wel of je het moet gaan zoeken in de ontsteking of in de brandstoftoevoer.

Een probleem met de ontsteking voelt abrupt en schokkerig aan (net als in de toerenbegrenzer gaan)
Brandstoftekort voelt meer aan als inhouden.

jouw beschrijving lezend denk ik dan ook dat je daar moet beginnen te zoeken

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: inhouden gtv6 bij versnellen

wo mar 14, 2012 16:24

Dop de vacuüm vervroeger eens af.
Voel wat ie dan doet.

Gebruikersavatar
midi
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: di jan 23, 2007 20:36
Locatie: alkmaar

RE: inhouden gtv6 bij versnellen

wo mar 14, 2012 17:06

Heren dank voor jullie inbreng!! Ik denk dat ik een domme fout heb gemaakt m.b.t. het afstellen van de ontsteking! Ik heb de onsteking namelijk afgestelt op het markeer teken van het Bovenste dode punt (BDP). Dit komt denk ik omdat er verschillende krukas poulies zijn met verschillende markeringen.

Alhoewel ik al jaren zo rond rij, is het denk ik door de nog vrij koude buiten temperatuur en de aanpassing daarop in de LMM net iets te veel van het goede m.b.t. de hoeveelheid inspuiting....

IK ga er vanuit dat dit de oorzaak is!

Ik moet de ontsteking weer effies afstellen met warme motor !! en kijken of het dan beter gaat!

=gr martijn

Terug naar “Algemene Technische vragen”