Forza Trentatre
Full Member
Full Member

Lampje dashboard 156

vr apr 06, 2012 16:33

Wat een vrij eenvoudige klus leek, is toch anders gelopen.

Een lampje in het dashboard van mijn 156 deed het niet (knop temperatuur/airco), dus die wilde ik vandaag vervangen.
Na alles los gehaald te hebben (pfff, wat een hoop schroeven) kwam ik uit bij de kast waar de lampjes voor de drie knoppen inzitten.
Een lampje kost 8,95 (!!!) per stuk, dus ik dacht laat ik het maar bij het vervangen van dat ene lampje houden.

Even getest of het brandde voor ik alles terugplaatste, helaas pindakaas. Lampje getest met accu, brandde gewoon wel...
Dus misschien niet goed aangedraaid waardoor er geen goed contact zou zijn. Lang verhaal kort, ik heb nog een tweede lampje vervangen, maar alledrie de lampen brandde uiteindelijk.
Ik nog een laatste keer getest voor ik alles terug ging plaatsen. Alles werkte.

Je raadt het al, mijn hele middenconsole zat weer netjes gemonteerd en 1 van de drie lampen brand weer niet!!! Ik denk, ik geef er een tik op, ja hoor, hij werkte weer.
Aantal keren licht aan en uit gedaan en hij doet het wederom niet.

Dus...ik neem aan dat het eerder een probleem is wat betrekking heeft op het niet goed contact maken van de lampjes, dan dat de lampjes simpelweg stuk zijn...?
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

shoppy
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

RE: Lampje dashboard 156

vr apr 06, 2012 16:49

Een lampje dat stuk is brand niet.
Wanneer je met een mep op het dashboard weer licht krijgt dan moet je het zoeken in een slecht contact.
Vaak is het lampje er eventjes in en uit doen al voldoende om weer een 'schoon' contact te krijgen.
Lidnummer 006879
2004 - 2006 Alfa 166 3.0 V6 24v Super
2006 - 2007 Alfa 156 1.6 TS Progression
2007 - nu Alfa 156 1.9 JTDm 16v Distictive

Terug naar “Algemene Technische vragen”