Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Elektrische aansluitingen

vr apr 13, 2012 19:13

Overigens maakt het niet uit waar je die massakabels op het blok schroeft... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Elektrische aansluitingen

vr apr 13, 2012 19:25

Is inderdaad apart dat ik zo goed uitkom dan.. Maar de sensorkabel voor de thermostaat zit (ald ik de goeie gebruik) vlak bij de aftakking in de kabelboom naar de injectoren... Ik ben bang dat ik het geheel niet goed aangesloten heb en dit dan dus niet de juiste connector blijkt te zijn. (is dit door te meten?)

Massakabels op het blok lijkt mij ook niet nauw te komen, maar omdat het er twee zo vlak bij elkaar zijn denk ik dat ik een op elke bank moet zien te krijgen.. Misschien omdat deze anders niet aan massa liggen gezien een pakking oid?
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Elektrische aansluitingen

vr apr 13, 2012 21:08

Ik heb even wat foto's gemaakt hoe ik het aangesloten heb, en ik kan me niet indenken dat ik aan de andere zijde met de kabelboom vanaf de injectoren had moeten beginnen... het past allemaal precies!

Motronic ingebouwd in de bagageruimte aan de distributiezijde:

Afbeelding

Van hieruit gaat de kabelboom de motorruimte in. Hier de twee massa-kabels waar ik het eerder over had en ook een blauwe connector die nu perfect op de thermostaat past. (Op deze foto net in de schaduw helaas) Dat had vanaf de andere zijde nooit gelukt.

Afbeelding

Na de aftakking die ik op de thermostaat heb bevestigd eindigd de boom hier op een stekker. De contrastekker van de RPM-sensor past hier perfect op..

Afbeelding

Nog voor de thermostaat en injector aftakkingen is er nog een aftakking met een enkele connector eraan. Deze past wederom perfect op het manifold (toerenregeling?):

Afbeelding

:needcoffee: :needcoffee:
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Elektrische aansluitingen

za apr 14, 2012 00:05

BDP sensor en temperatuursensor zitten goed zo te zien. :wink:

En de overige stekkers aan de inlaatkant passen volgens mij nergens anders op. :lol: 3 polige voor gaskleppositie, 2 polige voor stationairregelklep en 5(?) polige voor luchtweger. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Elektrische aansluitingen

za apr 14, 2012 00:11

Dacht ik ook. Inlaatkant zit ook aangesloten, en die grotere stekkers passen inderdaad maar op 1 tegendeel...

Maar dat betekend dan toch echt dat ik de kabelboom aan de distributiezijde aan moet sluiten.. (Gelukkig maar want ik heb net de sparing van motorruimte naar bagageruimte geboord) Wel apart als dit bij andere V6-modellen aan de andere kant zit... Voor mij is het nu de kunst om de bekabeling zo vast te zetten dat het niet in aanraking met de distributie kan komen en zo veel mogelijk uit het zicht blijft.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Elektrische aansluitingen

za apr 14, 2012 00:37

Dat is inderdaad wel belangrijk dat je de riem niet gaat raken... Hou er ook rekening mee dat je motor nog beweegt als je gasgeeft e.d. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Elektrische aansluitingen

zo apr 15, 2012 22:25

Het gaat de goede kant op, maar wederom wat vragen....

De Motronic kabelboom splitst zich (bij mij in ieder geval, schijnt apart te zijn dat de injectoren etc vanaf de distibutiekant komen) in twee strengen. Een is nu aangesloten de andere nog niet....

Vanaf de Motronic heeft deze streng eerst de Lambasensor connectoren welke ik niet nodig heb. Hierna komt er een aftakking met een geschakelde plus en een ronde stekker. (geen idee wat hierop hoort)

Afbeelding

De kabel gaat verder en heeft een aftakking met een twee-aderige draad welke bij mij afgeknipt is. Wederom geen idee wat dit is.

Afbeelding

Aan het einde van de kabel zitten twee vierkante connectors en wat losse draden welke ik nog kwijt moet:

Afbeelding
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

164 TD
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: zo apr 09, 2006 18:00
Locatie: Honselersdijk

RE: Elektrische aansluitingen

di apr 17, 2012 19:07

Ik zit momenteel niet in mijn "164" werkomgeving maar dit zijn relaisvoetjes.

Hoogstwaarschijnlijk S12a en S12b.

Afbeelding

Afbeelding


Die ronde stekker is één van deze twee; moet jij even zeggen welke aan de hand van de kleurcodes van de bedrading. De rode is de geschakelde plus op G56.



Afbeelding

Afbeelding[[/img]
164TD '90 432.000 km (waarvan de laatste 30.000 op slaolie) in ruste
164TD '94 300.000 km daily driver
164 Q4 '94 210.000 km medicijn tegen de midlife crisis.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Elektrische aansluitingen

di apr 17, 2012 19:26

Klopt helemaal... En die draden komen op de bobine. Groen zwart op de + en wit op de -... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”