RubBA

Probleem met aansluiten deurspeakers.

zo aug 28, 2005 17:11

Ik ben bezig met het inbouwen van nieuwe audio maar stuit nu tegen een redelijk vervelend probleem.
Me deurspeakers moeten op een versterker worden aangeslopten maar de slang waardoor je normaliter die kabels heen trekt is gevuld met 1 of andere iso stekker die het geheel vult.

iemand ervaringen daarmee gehad en een mogelijke oplossing?

ik heb overigens een 156 1.9 jtd lusso.

ik hoopr dat iemand me kan helpen.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Probleem met aansluiten deurspeakers.

zo aug 28, 2005 17:32

Wellicht te simpel.
De kabel van de isostekker aan één zijde dusdanig verlengen dat ie er buiten valt.
Maar de isostekker erna wel goed isoleren.

RubBA

zo aug 28, 2005 17:43

hmm ja had ik al aan gedacht maar dat zijn iets van 15 snoeren.

ik heb al veel problemen creatief kunnen oplossen maar dit is wel lastig maar er komt nu verterking aan eens kijken of we met ze 2en er iets mee kunnen.

Bedankt voor je input .

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Probleem met aansluiten deurspeakers.

zo aug 28, 2005 17:44

hmm ja had ik al aan gedacht maar dat zijn iets van 15 snoeren.

ik heb al veel problemen creatief kunnen oplossen maar dit is wel lastig maar er komt nu verterking aan eens kijken of we met ze 2en er iets mee kunnen.

Bedankt voor je input .

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
Alle 15 netjes solderen, mot te doen zijn EN je kunt weer verder :wink:

RubBA

zo aug 28, 2005 19:18

iki doe het anders.
ik pak de iso stekker van me radio en zoek daar uit welke draden links en rechts zijn.. van daaruit ga ik het signaal doorsturen naar me deur toe.

want kebels verlengen is onmogelijk..ze hebben er voor gezorgd dat je nagenoeg niet bij die kabels kan komen en ze worden ook vrijwel direct weer opgesplitst.

Stef33
Guru
Guru

ma aug 29, 2005 00:15

Als er zoveel draden je deur in gaan, zitten daar dan al niet draden vooreen speaker bij? Zoek eens goed in je deur of op schema's is nog handiger (heb je die?), of vraag je garage. Als ze er echt niet bij zitten kun je altijd nog aan het prutsen. :-(
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

RubBA

ma aug 29, 2005 01:17

Dat is het probleem niet echt aanvankelijk wilde ik dus gewoon van speaker tot versterker een hoge kwaliteit draad hebben liggen.
Ik heb het nu helaas moeten doen met een stukje zeer dunne draad naar de composet via de iso stekker en vandaar met een hoge kwaliteit naar de versterker.

Ik vind het jammer dat ze er bij alfa totaal niet bij nadenken dat men misschien die crappy speakers die ze er fabrieksaf instoppen niet in wil hebben en dat ze een ruimte open laten om je eigen bekabeling te trekken.

Maar het inbouwen is van begin tot eind al een heel avontuur geweest waar bij ik alleen in dit geval helaas een consessie heb moeten maken.
Het werkt iig. nu en van de week maar eens testen of het ook goed klinkt (ik denk van wel), zo niet dan verder gaan onderzoeken wat ik nog zou kunnen doen.
Iig naar de garage ja maar die was vandaag gesloten en wilde toch het meeste werk vandaag er op hebben zitten. :)

Bedankt voor je reaktie stef33.

Terug naar “Algemene Technische vragen”