Jasonsoentpiet

Start probleem

ma aug 29, 2005 17:27

Ik heb sinds 3 maanden een Alfaromeo 145 1.7 16V. Ik ben vorige week met mn alfatje naar spanje geweest. In spanje was al aantal keren mn accu leeg en kon mijn alfatje alleen starten dmv start kabels. Na een ritje barcelona in spanje laad mijn accu op en na een middagje barcelona wil ik terug rijden naar mijn hotel en hij start gewoon prima. Toen ik weer terug naar nederland wou mijn auto starten maar helaas accu leeg :( . Dus In zn twee dan maar en starte maar. :lol: Nu is mijn probleem als ik net bijvoorbeeld 30km gereden hebt en zet mijn motor uit en wil weer starten dan doet hij het wel. Maar na 5 minuten is het over met de pret. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt. Aan mijn accu? Laad mijn dynamo mijn accu niet goed of een lekage ergens in mijn stroomkring?

ps.
Ik heb geen alarm afstandbare deurvergrendeling of iets dergelijks Just standard.

Alvast bedankt!

Remco S
Guru
Guru

RE: Start probleem

ma aug 29, 2005 18:33

je kan je accu eens door laten meten (niet aleen de spanning, maar ook hoeveel stroom die vasthoud) als dat goed is, laat dan eens de laadstroom controleren.

Als dat ook goed is heb je misschien een lekstroom???

Andretti Molletti

RE: Start probleem

ma aug 29, 2005 18:59

Inderdaad een ruststroom of lekstroom, maar daarnaast denk ik ook dat je accu erg slecht aan het worden is als het zo snel al gebeurt is... tenzij je een ruststroom van dik 20 Ampere hebt dan he ;)

Meet je ruststroom en controleer de capaciteit van de accu... (of laat dat doen).

suc6

Terug naar “Algemene Technische vragen”