alfaman
Newbie
Newbie

Bevestiging stuurhuis brievenbusje

wo mei 30, 2012 17:15

Hallo,

Ik begin na 15 jaar weer met monteren van de stuurinrichting. Ik heb bij de bouten van het stuurhuis en hulpstuurhuis 6 ringen (M10) van 3 mm dik.
Het lijken mij opvulringen die tussen de stuurhuizen en de carrosserie komen, maar bij mijn juul en spider zitten deze niet.
Ik ben dus een beetje confuus :?

Heeft iemand een idee?

Bog75
Full Member
Full Member

RE: Bevestiging stuurhuis brievenbusje

wo mei 30, 2012 20:20

In principe geen opvulringen gebruiken. Elke bout heeft een ring achter de boutkop en achter de moer. Stuurhuis is alu dus ring is wel nodig. Drie bouten, drie moeren is zes ringen.
Bert en Juul

alfaman
Newbie
Newbie

do mei 31, 2012 13:10

Dat zou kunnen inderdaad maar dit lijken mij geen normale sluitringen, die zijn ongeveer de helft qua dikte.
Voor de kant van de moer (spatbord zijde) heb ik veerringen en een grote carrosseriering voor de moer die niet bij de blokkering van de stuurkogel zit.

Bog75
Full Member
Full Member

do mei 31, 2012 13:24

Dat zou prima moeten zijn. Als je de zaak monteert en je krijgt het stuur boven niet goed vast dan zaten er wellicht ringen tussen. Dit is niet de bedoeling. Stuurhuis hoort op chassisbalk 1 op 1 te zitten. Als chassisbalk scheef is of dashboard aanhechting niet klopt heeft wellicht de vorige eigenaar dit gefabriekt. 6 mm is erg veel en ik vraag me af of je dit wel goed krijgt in de stangen van de stuurinrichting. Om goed te kunnen sturen moeten deze binnen spec staan. Ikzelf heb waarschijnlijk vanwege een Berlina stuurhuis een spacer gemaakt van 2-3 mm achter het stuurhuis. Berlina stuurhuis leek mij wat dichter op het frame te zitten dan mijn vorige Bertone stuurhuis en de stuurstang kwam duidelijk scheef het dash in. Auto zelf was recht want dat heb ik eerst gecontroleerd. Binnen deze zoektocht kwam ik op een oud manual ding waarin voor de brievenbus ook een ander soort montage stond.

Dit is echter een mij totaal vreemd stuurhuis. Zit een soort van driehoekige spacer tussen. Ik heb zelf een Burmann uit een Berlina.
Afbeelding
Bert en Juul

Terug naar “Algemene Technische vragen”