Door om de bobine/bougiekabel te wikkelen heb je een galvanische scheiding en stroomt er ook alleen brandstof als er ook een vonk is. Als je signaal rechtstreeks van de bobine pakt, heb je of keihard hoogspanning op je relais (lijkt me een slecht plan) of je stuurt ook brandstof door als er wel aangestuurd, maar niet gevonkt wordt. In dat geval verzuipt je motor. Als je dan af en toe wel een vonk krijgt, gaan er harde klappen te horen zijn. Er is wel over nagedacht hoor, over dat omwikkelen.
Het lpg relais wat ik gebruik pakt van 1 van de bobine aansluitingen waar bijvoorbeeld ook een electronische toerenteller zijn signaal vandaan haalt.
Als de motor niet draait komen hier ook geen pulsen op, op deze aansluiting staat niet zo'n hele hoge spanning. De bobine kan niet pulsen als hier geen pulserend signaal op staat van de verdeelkap lijkt mij.
Een andere oplossing (zonder lpg relais) zou ook nog de draad van het laadlampje van de accu kunnen zijn, dit heb ik in het begin gebruikt.
Mijn lpg relais (veiligheidsrelais) stuurt trouwens nog wel een relais aan voor de benzinepomp. Het veiligheidsrelais zelf kon dit niet.