x.
Grtz,fRank
Zou jij je auto naar de dealer brengen om dat te laten inspecteren nadat je 1,5ltr had bijgevuld?Nee hoor gewoon niks aan doen en vooral niet inspecteren die lagers, ze kunnen tenslotte nogal wat hebben die blokken...
Grtz,fRank
de opmerking van stevan is wat bot gesteld maar heeft wel gelijk bij normaal gebruik en niet al te warm weer zal er geen lager schade ontstaan(maar vullen en brullen getuigt niet van hart voor de techniek)sorry voor mijn vooroordeel maar het zal je leeftijd wel zijn begin twintig schat ikPff idd, de TwinSparks zijn extreem gevoelig voor het rijden met te weinig olie. Op het moment dat je olielampje gaat knipperen is het sowieso al te laat, dus dat is totaal geen maatstaf. Zoals gezegd snel je lagers vervangen voordat je een revisie aan je broek hebt hangen!LOL!Waarom zouden de lagers beschadigd moeten zijn?
Zolang er geen oliedruk lampje gaat branden krijgen de lagers olie dus ik zie het probleem niet. Vullen en brullen met die handel
Misschien moet je je eerst is verdiepen in de materie voordat je zulke onzin uitkraamt.
Preventief lagers wisselen na 100.000-150.000 km bij een TS is zeker geen overkill.De olie kan dan warmer worden en zijn smering verliezen.Geef mij eens 1 reden wat het niveau van olie te maken heeft met smering van de lagers dan?
Maar als er rustig gereden is met iets te weinig olie dan loopt het niet zo'n vaart.
Eerst maar eens bijvullen en kijken wat er gebeurt. Op voorhand lagers wisselen is ook overkill.
Nee ik ben niet begin 20, ergens eind 20. Ook heb ik erg veel hart voor techniek want ik restaureer / reviseer klassieke auto's beroepsmatig en daarnaast voor mezelf hobbymatig en rij als dagelijks vervoer met een klassieke auto. Ik wordt alleen soms moe van ofwel niet technisch onderbouwde beweringen ofwel waarbij via mond op mond of sterke forumverhalen van een mug een olifant gemaakt wordt. Het oliepijl van iemand staat onder peil en als er maar genoeg reacties komen komt het er op neer dat eigenlijk de hele motor gereviseerd moet worden, lagers controleren (o ja en eigenlijk ook de hoofdlagers dan), krukas eruit, boringen van de nokkenassen ook maar controleren want als de lagers slecht zouden zijn zouden die ook wel eens versleten kunnen zijn, als het blok toch open is toch maar die zuigers en veren vervangen........etc etc. uiteindelijk zit iemand met een blok uit elkaar, een rekening een paar duizend euro, ruzie met zijn garagebedrijf omdat naderhand de motor nog een beetje olie gebruitkt, en dat terwijl een beetje olie bijvullen van tijd tot tijd een prima remedie had geweest.de opmerking van stevan is wat bot gesteld maar heeft wel gelijk bij normaal gebruik en niet al te warm weer zal er geen lager schade ontstaan(maar vullen en brullen getuigt niet van hart voor de techniek)sorry voor mijn vooroordeel maar het zal je leeftijd wel zijn begin twintig schat ikPff idd, de TwinSparks zijn extreem gevoelig voor het rijden met te weinig olie. Op het moment dat je olielampje gaat knipperen is het sowieso al te laat, dus dat is totaal geen maatstaf. Zoals gezegd snel je lagers vervangen voordat je een revisie aan je broek hebt hangen!LOL!
Misschien moet je je eerst is verdiepen in de materie voordat je zulke onzin uitkraamt.
o ja nu gaan we mugge siften of is het nu muggen siften oidOliepijl Oliepeil
stevan je hebt helemaal gelijk en sorry van je leeftijd je had het goed verdoezeld fucking vet goedde opmerking van stevan is wat bot gesteld maar heeft wel gelijk bij normaal gebruik en niet al te warm weer zal er geen lager schade ontstaan(maar vullen en brullen getuigt niet van hart voor de techniek)sorry voor mijn vooroordeel maar het zal je leeftijd wel zijn begin twintig schat ikPff idd, de TwinSparks zijn extreem gevoelig voor het rijden met te weinig olie. Op het moment dat je olielampje gaat knipperen is het sowieso al te laat, dus dat is totaal geen maatstaf. Zoals gezegd snel je lagers vervangen voordat je een revisie aan je broek hebt hangen!
Nee ik ben niet begin 20, ergens eind 20. Ook heb ik erg veel hart voor techniek want ik restaureer / reviseer klassieke auto's beroepsmatig en daarnaast voor mezelf hobbymatig en rij als dagelijks vervoer met een klassieke auto. Ik wordt alleen soms moe van ofwel niet technisch onderbouwde beweringen ofwel waarbij via mond op mond of sterke forumverhalen van een mug een olifant gemaakt wordt. Het oliepijl van iemand staat onder peil en als er maar genoeg reacties komen komt het er op neer dat eigenlijk de hele motor gereviseerd moet worden, lagers controleren (o ja en eigenlijk ook de hoofdlagers dan), krukas eruit, boringen van de nokkenassen ook maar controleren want als de lagers slecht zouden zijn zouden die ook wel eens versleten kunnen zijn, als het blok toch open is toch maar die zuigers en veren vervangen........etc etc. uiteindelijk zit iemand met een blok uit elkaar, een rekening een paar duizend euro, ruzie met zijn garagebedrijf omdat naderhand de motor nog een beetje olie gebruitkt, en dat terwijl een beetje olie bijvullen van tijd tot tijd een prima remedie had geweest.
Ik zeg het niet om bot te doen maar ik heb het al vaak zat gehad dat er allemaal dingen uit gevoerd waren aan een auto omdat het volgens alle geleerden op fora en meetings moest, maar uiteindelijk eerder tot meer problemen hebben geleid dan dat het oorspronkelijke futiliteit zou hebben gedaan.
Het topic was bij reply 2 al opgelost.....
En dan kun je makkelijk even op een vrije zaterdag middag je lagers bekijken.Nee mijn auto komt nooit bij een dealer...
Grtz,fRank
er is nog hoop dus... ik dacht even dat er iets goed mis was.Zou me niet zo druk maken, had precies hetzelfde 5jaar geleden kocht de auto met 90000km op de klok, olie was ook ververst na 2 maanden 5000km verder dacht ik ff de olie checken zat nog maar een halfe cm op de peilstok snel 1,5 liter erbij stond ie er weer tussen min/max. Inmiddels 100000km verder loopt het motertje nog mooi en stil rond. Verbruik stabiel 1liter op 2000.
Laten we niet gaan muggenzifteno ja nu gaan we mugge siften of is het nu muggen siften oidOliepijl Oliepeil
on topic graag en niet zeuren ofer schreiv vouten