KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Velgen laten 'omboren' naar multisteek ; iemand erva

wo mei 11, 2005 12:55

Mijn vraag is meer richting: Wordt dat mooi zo - 2 cirkels van 5 gaten in het midden van je velgen? Dat zou ik persoonlijk niet willen maar ik ben ook een vreselijke estheet 8)
Tenzij er een deksel overheen zit natuurlijk. Maar ik zou het ook niet doen. Om de reden die Hans aangeeft.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Velgen laten 'omboren' naar multisteek ; iemand ervaring

do aug 04, 2005 17:20

Update: Heb de wielen (Azev A afkomstig van een Mercedes :oops: ) toen gekocht, beetje een gok...
Na wat verdere navraag bleek er een bedrijf hier niet zover vandaan te zitten (Mechelen Belgie) die velgen omboren:
Ben de wielen vanmiddag wezen brengen; zag er erg professioneel uit met een volledig cnc gestuurd bewerkingscentrum (dus met automatische gereedschapswissel etc)
De methode: Ze gaan de originele stalen bussen(waar je moer tegenaan draait) verwijderen en op diezelfde plek de nieuwe gaten boren waar dan ook weer stalen bussen in geperst worden> dus geen multisteek wielen...Ook wordt t naafgat ff opgeruimd naar Alfa maat.
Had de indruk dat ze echt wel weten hoe en wat, I'll keep u guys posted, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr aug 05, 2005 10:54

Dat klinkt al beter dan nog eens 5 gaten extra boren. Hier kun je met een gerust hart mee rondrijden.
Eh.....mits de Mercedes naafdop verwijderd wordt!
Immers: liever een ster in je voorruit dan eentje op de motorkap! (of wieldop)
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Velgen laten 'omboren' naar multisteek ; iemand erva

vr aug 05, 2005 14:12

Dat klinkt al beter dan nog eens 5 gaten extra boren. Hier kun je met een gerust hart mee rondrijden.
Eh.....mits de Mercedes naafdop verwijderd wordt!
Immers: liever een ster in je voorruit dan eentje op de motorkap! (of wieldop)
Je kunt gelukkig aan de wielen niet zien dat ze vanonder een taxi zijn gekropen... :oops:
Maarre, een velg met 5 extra gaten valt niet direct uit elkaar hoor.... :wink:
Heb ze al vaker gezien...En getuige Theo Romeo's circuitactiviteiten met multisteek velgen zou ik er geen slecht gevoel bij hebben om op straat met dit soort wielen rond te rijden..
Maar goed, de velgenboer besliste dat t ook op de plek van de bestaande gaten kon, was eenvoudiger ook, anders zat je nog met het boutgat voor de bevestiging van de naafkap...Dat kwam dan eigenlijk half te vervallen...
Grtz, fRank

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 06, 2005 17:40

Final update.... Vanmiddag nog maar eens gebeld of t al voor de bakker was:
We zijn tenslotte een maand verder en t zou hooguit een halve werkweek duren... :shock:
Maar helaas, voor niks gewacht,ze hebben geconstateerd dat de velgen te krom zijn aan de binnenzijde om in te kunnen spannen in hun high tech machien!! :?
Als ze dan zouden gaan frezen zou de velg weg kunnen lopen en het gat/de gaten dus niet op de juiste plek komen... :!:
Ze zouden het allemaal 'live' uitleggen als ik de velgen kwam ophalen.
Dus helaas, dit projectje loopt waarschijnlijk hier dood> nog iemand gebrek aan Atev A 17 inch velgen (Et 30, 7 1/2J, steek 5x112) btw.... :mrgreen:
Heb geen trek om die wielen ook weer eerst nog eens te laten richten>kosten zo wel al genoeg...
Als ik ze heb opgehaald slinger ik ze wel het web op (met vermelding van de gebreken uiteraard..)
En verkoop ik ze niet heb ik nog wel een klein lichtpuntje: heb dan straks wel 4 prachtige slanghaspels aan de muur in m'n loods!!!! :jumping:
Grtz, fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”