Met goede blokken is 305 meer dan voldoende voor straatgebruik.
Schijven krom gebeurt altijd bij dezelfde personen...
En bedankt....Met goede blokken is 305 meer dan voldoende voor straatgebruik.
Schijven krom gebeurt altijd bij dezelfde personen...
Ben in de war met de 156 denk ik.Ik weet het niet zeker maar kwam de eerste 147 GTA niet in maart 2003 ? En de eerste hadden toch echt de 305 mm.Volgens mij heb je vanaf 2003 altijd de 330mm remmen maar veel auto''s van daarvoor zijn ook ge-upgrade ermee.
Aangezien het een moderne motor met klopsensoren is zou er ook 95 in kunnen maar 98 is natuurlijk beter. Gewone 3.0 24v heb ik jaren terug gewoon op 95 gereden, geen enkel probleem.
En zaten er originele remblokken en schijven onder de auto's? Schijven wil ik wel geloven maar blokken zullen toch wel aangepast zijn neem ik aan.In de Cup tijd reed ik gewoon met de 305 remmen. En over het remmen nooit te klagen gehad (denk dat het daar iets meer belast werd dan tijdens dagelijks gebruik)
Dennis
Cup 147 is 4 cilinder he, dat weegt even iets minder dan een zware V6, scheelt gauw 150 kilo denk ik.
Met raceblokken en goede schijven kun je het idd best goed remmend krijgen, probleem is dan alleen dat je er wel hitte in moet hebben zitten om het goed remmend te hebben. Met koude schijven en blokken remt het niet beter als met originele blokken in ieder geval.Er zullen vast andere blokken en schijven op hebben gezeten, dat kan niet anders. Maar daarom kun je wel prima uit de voeten met 305 ipv. 330 mm. Dat geld voor straat gebruik ook natuurlijk, mensen willen altijd maar geld weggooien aan hele grote remmerij, zet er gewoon hele goede race blokken in met desnoods andere schijven en het remt een keer zo goed dan origineel.
Met raceblokken en goede schijven kun je het idd best goed remmend krijgen, probleem is dan alleen dat je er wel hitte in moet hebben zitten om het goed remmend te hebben. Met koude schijven en blokken remt het niet beter als met originele blokken in ieder geval.Er zullen vast andere blokken en schijven op hebben gezeten, dat kan niet anders. Maar daarom kun je wel prima uit de voeten met 305 ipv. 330 mm. Dat geld voor straat gebruik ook natuurlijk, mensen willen altijd maar geld weggooien aan hele grote remmerij, zet er gewoon hele goede race blokken in met desnoods andere schijven en het remt een keer zo goed dan origineel.
Waarom zouden al die moderne auto's zo'n joekels van remmen monteren? Niet omdat de schijven en klauwen dan goedkoper zijn in ieder geval... Ze hebben het wel lichter en ze worden minder heet waardoor ze met relatief zachte blokken toch lang kunnen doen en ze niet het gevaar lopen de blokken te verglazen door teveel hitte.
Mijn Alfetta GTV heeft nu 330x32 mm schijven met van die 166 klauwen erop en dat zal best overkill zijn. Maar ik kan wel gewoon met straatblokken en schijven rijden zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat de remmen roodgloeiend worden als ik een keer echt asociaal doe. En ik geef liever een paar honderd euro uit aan remmen die er ook leuk uit zien als aan een set raceremblokken.