Lang verhaal: de distributieriemspanner op mijn 3.5 V6 12v wordt niet (zoals je zou verwachten) geklemd met een moer op een draadeind, maar met een bout die in een blind gat geschroefd zit, wat daar door de vorige bezitter van deze motor in is getapt. Zo trof ik het tenminste aan toen ik de motor kocht. Soit. Nu ging ik de distributieriem vervangen, en bij het losdraaien van de bout draaide de inbuskop dol. Die heb ik er vervolgens afgeboord, en de boutschacht is met geen mogelijkheid uit het blok te krijgen. Links draad er in getapt, bout er in gedraaid... maar niks. Goed, nu ben ik dus zo ver dat ik het hele spul dan maar uit moet boren en er een helicoil in moet zetten. Uit de categorie 'het zekere voor het onzekere' wil ik zo diep mogelijk helicoils zetten, zodat ik zeker voorbij de huidige boutschacht ben met de onderste helicoil.
Vandaar mijn vraag: hoe diep kan ik daar boren? Het gietwerk van het blok suggereert dat dat zeker 30mm diep kan, maar wie heeft er een onderblok los liggen en/of weet het zeker? Ik heb nog een 2..5 carbs blok in onderdelen, maar dat heb ik even niet bij de hand. Zie onderstaande foto met de rode Paint-pijl; dat draadeind heb ik dus niet

en daar moet ik boren.