Maxtor
Guru
Guru

Striping vragen...

ma sep 12, 2005 22:47

Nee, niet die lompe lelijke lijnen die over de gehele auto lopen :wink:

En niet eens Alfa related eigenlijk.. :roll:

Laatst is er iemand gezellig achteruit tegen de Panda van mn moeder aan gereden met als gevolg een mooie deuk. Nou heb ik gratis een deurtje op de kop kunnen tikken in de juiste kleur (alleen heel klein beetje roest aan onderzijde, maar goed t was gratis) alleen zit hier striping op in de vorm van twee kleine zwarte lijntjes die over de deur lopen. Hoe krijg ik die dingen er makkelijk af? Heb ze al wel een klein stukje eraf kunnen trekken maar het gaat niet van harte, is er een trucje om die dingen makkelijk eraf te halen zonder de lak aan te tasten? Daarnaast moet er ook nog wat delen beplakt worden met striping, de 'deurstijl' zeg maar hoort zwart te zijn en dat is bij de nieuwe deur niet. Op de oude deur zit het geplakt dat zwarte stuk maar waar ergens kan je dat soort plakspul kopen??
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Striping vragen...

ma sep 12, 2005 22:51

Je hebt spul dat ik meen ik iets van 'stickerverwijderaar' heet (je meent het). Daarmee lukt het wel. Anders even met de deur naar een wat groter autopoetser/spuiter gaan. die hebben een speciale polijst 'borstel' om dit soort stickers makelijk te kunnen verwijderen, die kan je ook kopen bij de automaterialen zaak maar voor een keer gebruik is dat misschien wat overdreven.

Warm maken met een fohn wil ook wel eens lukken.

Stickerspul is ook bij de automaterialen zaak of bij een autobestickeraar (reclame) te krijgen.

Succes!

Baresi23

RE: Striping vragen...

ma sep 12, 2005 23:13

eerst ff met een fohn erlangs en daarna idd met stickerverwijderaar. Werkt echt super. Tis een priegelwerkje, maar t werkt.
Moet m'n auto vd zaak voor november ook weer stickervrij maken....(achterruit en beide zijkanten van m'n 206 :oops: ), dan gaattie uit de lease en stap ik over op m'n 33 QV :twisted:

Terug naar “Algemene Technische vragen”