In mijn Bertone (staande pedalen) zitten tussen het remvloeistofreservoir en de leidingen naar HRC en HKC stukjes slang van ca. 20cm, 6mm binnendiameter. Hier is in het verleden brandstofslang voor gebruikt. Dit was compleet aan het vergaan toen ik de auto kocht. Destijds heb ik het maar weer door nieuwe brandstofslang vervangen, maar ook dit begint weer door te zweten en de remvloeistof wordt zwart. Ik zoek nu dus een betere oplossing.
Ik ben al wat aan het zoeken geweest en het blijkt dat brandstofslang meestal NBR rubber is en dat is niet geschikt voor remvloeistof (dot4). EPDM rubber zou wel geschikt zijn, maar daar kan ik eigenlijk alleen 'chemie slangen' van vinden die meestal beginnen bij 19mm binnendiameter. Ook is er een leverancier voor PC waterkoeling die sinds kort EPDM slang heeft, maar dat is 10mm binnendiameter.
Andere optie zou PTFE slang zijn, maar dat is wel weer erg stug, en waar te koop (per meter).
Ook de bekende leveranciers kunnen me niet verder helpen.
Bij het zoeken vond ik wel een tip dat er een VW type moet zijn dat voor de koppeling een slang gebruikt die geschikt zou zijn voor een bepaalde motor (ducati?). Ik heb een VW garage gebeld en die kon inderdaad een slang vinden (857721453). Er staat alleen geen diameter in het systeem, wel een lengte van 350mm, hij was ook niet op voorraad om op te meten. Ik ben op internet aan het zoeken geweest en nergens een diameter te vinden, maar op het oog lijkt de slang geschikt. (Deze slang blijkt overigens door heel VAG gebruikt te worden, inclusief Skoda)
Weet iemand een geschikte slang of de diameter van die VW slang? Anders moet ik die maar gewoon bestellen en hopen dat hij past, hij lijkt uit de plaatjes geschikt.