ItalBelg
Newbie
Newbie

Alfa 75 - traject coax kabel antenne

do mei 16, 2013 20:12

Kan er iemand vertellen langs welke weg de coax kabel van de antenne achteraan tot achter het dashboard normaal gezien loopt bij een Alfa 75 (TS)?
Voor alle overige aansluitingen ben ik er mooi in geslaagd de overgang te maken naar een ISO connector om een splinternieuwe Pioneer autoradio aan te sluiten, alleen is er onder het dashboard geen spoor van de coax kabel van de antenne :-k
Als ik de coax probeer te volgen vanaf de antenne achteraan, kan ik die nog onder de achterbank aan de linkerkant zien liggen, maar daarna verdwijnt deze ergens in een doorvoer.
Nu heb ik niet veel zin om hiervoor alle vloerbekleding te moeten losmaken, gewoon om de coax te kunnen volgen en dan tot de conclusie te komen dat iemand er ooit de kniptang in gezet heeft :roll:

Dus als er iemand weet langs welke weg deze coax normaal gezien loopt, kan dit alvast een goed startpunt zijn om gericht te beginnen zoeken.
La vita e bella!
GT 1.9 JTDm
75 2.0 TS

de alfist
Full Member
Full Member

RE: Alfa 75 - traject coax kabel antenne

do mei 16, 2013 21:33

gewoon de plastic kappen van de dorpel los maken en het tapijt op wippen zie je hem wel lopen tegen de linker dorpel en gaat achter de zekering kast omhoog

suc6 jan 8)
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

ItalBelg
Newbie
Newbie

vr mei 17, 2013 00:22

Bedankt voor de tip! Ik probeer dit weekend even tijd te maken om die plastic kappen te verwijderen.
Vrees alleen het ergste: had ook al eens de zekeringkast losgemaakt (gewoon dat ene schroefje onderaan lossen en dan het paneel met zekeringen en relais naar voor trekken), maar kon daar zo niet direct die coaxkabel lokaliseren. Wait & see... [-o<
La vita e bella!
GT 1.9 JTDm
75 2.0 TS

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Alfa 75 - traject coax kabel antenne

vr mei 17, 2013 10:03

Bedankt voor de tip! Ik probeer dit weekend even tijd te maken om die plastic kappen te verwijderen.
Vrees alleen het ergste: had ook al eens de zekeringkast losgemaakt (gewoon dat ene schroefje onderaan lossen en dan het paneel met zekeringen en relais naar voor trekken), maar kon daar zo niet direct die coaxkabel lokaliseren. Wait & see... [-o<
Een nieuwe (met betere kwaliteit) trekken kan nooit kwaad en zo duur zijn die krengen ook niet volgens mij.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

ItalBelg
Newbie
Newbie

za mei 18, 2013 00:16

Vanavond dan maar gelijk de koe bij de horens gevat en die plastic kap van de linkerdorpel eraf gehaald.
Ter hoogte van de achterdeur was de coax inderdaad nog te volgen, maar vreemd genoeg ter hoogte van de bestuurderstoel geen spoor van de coax meer te bekennen :(
Ik vermoed dat de coax ofwel inderdaad ooit afgeknipt werd, ofwel dat deze niet verder langs de linkerdorpel loopt maar ergens afbuigt naar een andere richting :blue_confused:

Niet getreurd: ik had nog een (iets te korte) coax verlengkabel liggen die ik nog nooit gebruikt had, dus terwijl het zaakje nu toch open lag, gelijk deze geplaatst.
Was gelukkig net lang genoeg om tot onder de achterbank te geraken, waar ik de aansluiting kon maken op de stekker van de antenne, na die vanuit de kofferbak tot aan de achterbank door te voeren (wel even achterbank losmaken).
Eindresultaat: antenna verbonden met splinternieuwe Pioneer autoradio en eindelijk ontvangst van mijn favoriete (2) radiozenders :)
In de toekomst misschien nog een electrisch uitschuifbare antenne plaatsen, maar daarvoor zie ik niet direct een voedigskabel liggen, dus dat wordt sowieso weer knutselen met bedrading.
La vita e bella!
GT 1.9 JTDm
75 2.0 TS

75recaro
Full Member
Full Member

za mei 25, 2013 19:04

Kabel loop van links achter en loopt dan onder de bestuurdersstoel en dan limks van de versnellingspook onder de kachel naar boven
Mvg
Kees Smetsers

Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Terug naar “Algemene Technische vragen”