ja, die begreep ik ook niet goedGTV6 heeft geen LMM en ook geen stekkerverbindingen in het aanzuigtraject.
Voor mijn gevoel heeft je storing te maken met een versleten condensator, .en of iets met je ontsteking,.,!Ik heb mijn kleppen gesteld en nu start hij heel mooi, maar hij slaat na een paar seconden weer af.
Als ik hem wat hoger in toeren hou, begint hij heel beroerd te lopen en slaat dan af.
Het is net of hij van tijd afloopt, maar de distributie staat goed. Twee keer gecontroleerd.
Alle sensoren al eens eraf gehad, nagekeken maar maakt geen verschil.
Wie heeft er en idee???
Voor het kleppenstellen liep hij goed, op de tikkende kleppen na
Condensator? denk je dat de v6 contactpunten heeft of zo?
Voor mijn gevoel heeft je storing te maken met een versleten condensator, .en of iets met je ontsteking,.,!
KLopt als je de luchtklep opend van de jetronic , moet de benzinepomp gaan lopen, dus dat is niet zoveel nieuws.Nou zal het best goed bedoeld zijn, maar als je niet weet waar et over gaat kun je net zo goed geen advies geven....
Dit gaat over een Jetronic v6 uit een Alfa 75. Die heeft dus geen LMM en geen BDP sensor.
@Jan,
inmiddels pomp en regelaar al getest?
de ecu krijgt een toerentalreferentie van de bobine waardoor hij weet dat de motor loopt. Ontsteking staat helemaal op zichzelf en werkt dus daar zit geen probleem. Als het signaal van de ontsteking (van de bobine, -aansluiting) niet aankomt loopt hij alleen even op de koude startverrijking en daarna doet hij helemaal niks meer.
Ben niet zo thuis in de Jetronic systemen maar wat ik er nog van weet is dat ze gevoelig zijn op temperatuursensors en het hoofdrelais wil ook wel eens problemen geven.
Greg Gordon heeft op zijn site een mooie uitleg staan, kijk hier maar eens.