Arno GT
Newbie
Newbie

Handremkabel Giulia 1300 ti (parapluhendelhandrem)

zo aug 11, 2013 00:08

Hallo iedereen,

Ik heb een 1967 giulia 1300 ti, model met handremhendel onder het dashboard, en heb de handremkabel over getrokken (breuk ter hoogte van aansluiting achterste deel aan bout die de kabel verbindt met het voorste deel. Weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen. Is onder de auto, ongeveer onder de chauffeursstoel).

Nu heb ik het achterste stuk kabel voor dat type auto gevonden (na lang zoeken) en bestel, maar het blijkt te kort. Bestaat er misschien ook een tussenmodel of zou het kunnen dat mijn auto aangepast is om een ander type kabel te gebruiken?

Bovendien krijg ik één van de twee bouten waarmee de kabel (eigenlijk niet de kabel zel maar die metalen beugels die aan de kabel hangen) aan het differentieel bevestigd is, niet los. Zit echt muurvast (lijkt wel gelast)

Weet iemand raad?

Hopelijk is het wat begrijpelijk uitgelegd...
Groeten,
Arno

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Handremkabel Giulia 1300 ti (parapluhendelhandrem)

ma aug 12, 2013 13:32

je hebt het oude type lange dunne handremkabel nodig. Wat je gekregen hebt is het nieuwe type, die loopt normaal RECHTS langs de tunnel en bij jou links langs de carosserie naar de achteras.
Die is duur.

http://www.alfa-service.com/product_inf ... -1969.html

En wat je verder beschrijft, op de a- as zitten twee blokken met een gat erin, daar over vallen de metalen beugels van de kabel. Die zitten met paspennen en splitpennetjes vast. Zit gewoon vastgerot. Veel kruipolie en meppen maar. En vervolgens goed ingevet monteren....

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Arno GT
Newbie
Newbie

RE: Handremkabel Giulia 1300 ti (parapluhendelhandrem)

ma aug 12, 2013 15:39

Bedankt Rik,
De handremkabel die ik besteld had kostte ongeveer even veel en stond geafficheerd als handremkabel oud type (met specifiek 'umbrella handbrake cars' vermeld). Straks eens mailen naar classicalfa.com... Misschien hebben ze zich gewoon vergist.
Ivm de blokjes op de achteras: de splitpennetjes had ik aan beide kanten eruit gekregen, de paspen rechts (van achter gezien) ook, die links niet. Kruipolie had ik al een paar keer geprobeerd maar er komt geen beweging in. ik weet ook niet hoe hard ik op die dingen mag hameren... Ik heb schrik om dat blokje eraf te meppen, wat dan weer voor heel wat andere problemen zou zorgen denk ik.
Volgend weekend nog eens de garage in duiken...
Groeten,
Arnaud
1967 Giulia 1300 TI
1972 GT 1300 Junior
1976 Autobianchi 500 Giardiniera

Terug naar “Algemene Technische vragen”