Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 33 start niet meer...

di sep 13, 2005 21:52

Ja je kan ook een echte Alfa kopen met achterwiel aandrijving en een serieuze 4 cilinder Nordmotor met Turbo... of een 6 cilinder...
:shock:
Hebben die geen accu's en starters meer, dan ? :shock: :shock: :shock: :twisted: :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

dutchi3

RE: 33 start niet meer...

di sep 13, 2005 22:50

toch even met behulp van een startkabel geprobeerd te starten! mocht helaas niet baten.

Behalve een zeer luide tik uit het vooronderbleef het alfa hart angstaanjagend stil..

Rees Cees

Re: RE: 33 start niet meer...

di sep 13, 2005 22:54

toch even met behulp van een startkabel geprobeerd te starten! mocht helaas niet baten.

Behalve een zeer luide tik uit het vooronderbleef het alfa hart angstaanjagend stil..
stap 1:
neem de pont bij kinderdijk.
stap 2:
rij naar Alblasserdam.
Stap 3:
bel aan bij mij.
Stap 4:
Je krijgt van mij een startmotor (ws zit de bendex vast)
Stap 5: PB me even om alles verder af te spreken.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2005 23:03

Als je een vraag stelt op dit forum is het niet altijd gemakkelijk om meteen de juiste diagnose te stellen vanachter de computer. Meerdere antwoorden zijn misschien mogelijk. Aangezien de vraagsteller hier zit en niet bij de garage geeft al aan dat hij liever voordelig de oplossing van het probleem wil. Niets mis mee. Nadeel is dan wel dat de vraagsteller het risico neemt dat hij de verkeerde onderdelen gaat vervangen.
Weet je het dus niet zeker, ga dan met de auto langs een garage voordat je zomaar onderdelen gaat uitwisselen. Dat is ook een kwestie van eigen verantwoording vind ik.
Wat ik wel jammer vind is dat op sommige vragen nooit het uiteindelijke antwoord gegeven wordt, zodat je uiteindelijk nog niet weet wat het nu was. Daar leer je nog het meeste van.

Andretti Molletti

di sep 13, 2005 23:18

Een luide tik...

:lol:

Meten is weten en de bendix, als die vast zit dan zal die tik wel achterwegen blijven ... toch?

Zet eens een Plus direct van de accu op de +50 van de startmotor...

Elek automonteur kent de truc met de schroevendraaier de hoofdplus vd startmotr tegen de +50 te houden en dan te bezien of de startmotor draait...

Ik denk dat je de diagnose gewoon moet stellen en je niet moet laten verleiden tot ... wat het mogelijk kan zijn...

heb je gewoon met een startkabel gestart?? Op de acuu of de plus op de accu en de min op het blok??? Dat maakt natuurlijk ook een essentieel verschil!!!

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 16, 2005 22:29

hey luitjes

als je met een multimeter om kunt gaan ben je een eind opweg

ik sluit me aan bij meten is weten
voor sommigen is het elektrische gedeelte iets lastiger
voor de andere weer de mechanica
in dit geval gewoon de volgorde van meten van 1 van de voorgangers volgen.
als je dit kunt.dan kom je er beslist uit
pas iets kopen wanneer het zeker is dat het onderdeel defect is
tweede oplossing gewoon naar reescees ben je ook zo klaar lijkt mij :wink:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Algemene Technische vragen”