brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: APK-eisen voor een ex racer (Giulia Super)

do okt 31, 2013 22:18

Spiegels hoeven niet meer vanbinnen stelbaar te zijn tegenwoordig(de eisen worden nog weleens aangepast ;) )

Voorderest is het meeste wel genoemd,voorruit ontwazeming moet goed zijn,gordels moeten deugdelijk bevestigd zijn,geen scherpe uitstekende delen(duh).
Ik weet niet precies van wel bouwjaar de juul officieel is,maar alles van voor 1-1-74 is de emissie niet belangrijk,daar is namelijk geen eis voor ;)

Mocht je voorderest nog vragen hebben,dan weet je me wel te vinden Emile ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

aaldert
Junior Member
Junior Member

vr nov 01, 2013 08:26

Volgens de laatste keuringseisen hoeft de spiegel niet meer vanaf de bestuurdersplaats te verstellen zijn!
De snelheidsmeter hoeft ook niet te werken als het keuringsstation een remmentestbank heeft!
En de deuren moeten inderdaad op een normale manier van binnenuit en van buitenaf geopend kunnen worden.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: APK-eisen voor een ex racer (Giulia Super)

vr nov 01, 2013 11:02

En de deuren moeten inderdaad op een normale manier van binnenuit en van buitenaf geopend kunnen worden.
Aanvulling op de term normaal: Als je m.b.v. een schroevendraaier of zo een lipje/ palletje, dan wel restant van afgebroken klink, de deur open krijgt vanaf buiten, mag dat ook . ;)
Althans, vond de apk keurmeester wel bij de 155 begin dit jaar.

(zelf doen we 'm 'gewoon' van binnenuit open en het klikje ligt al een paar jaar klaar..... alleen nog spuiten in de juiste kleur.... :oops: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr nov 01, 2013 22:09

Ik heb er apk op en bij mij deden ze eigenlijk alleen moeilijk over de kentekenverlichting achter, die mag niet naar achteren stralen, alleen richting kentekenplaat.

Verder vonden ze alles prima, ook de gordels, die aan de kooi zitten.

Terug naar “Algemene Technische vragen”