één van mijn 33's 1.7 heeft een probleem. Ik had zelf het vermoeden dat het eventueel met de ontsteking te maken had, maar na vervangen van bougies rotor en verdelerkap gedraagd de motor zich nog precies het zelfde. Ook de bobine uitgewisseld gehad met een exemplaar wat zeker weten goed zou moeten zijn.
Probleem is dat het erop lijkt dat de motor niet op alle cylinders loopt en er knallen in het uitlaat zijn te horen.
Bij gas geven bouwt de motor moeilijk in toeren op, en bij constant gas geven valt deze geheel terug in toeren met een hoop geplof tot moment van afslaan als niet even gas terug wordt genomen op moment van.
Het is Jetronic, enige wat ik nu nog kan bedenken, zijn bougie kabels, lucht massa meter, benzinedruk regelaar, of de inspuitventielen. Dus dit zal ik nog gaan uitsluiten, maar wie herkent dit en of heeft nog andere suggesties voor de oorzaak van dit probleem.
Auto rijd niet dagelijks, maar staat gestald boven op mijn brug, waarvan deze weleens af en op moet als ik wat te doen heb aan één van mijn dagelijks in gebruik zijnde 33's.
Alvast dank voor reactie
Gegroet, Rogier