Daarom rij ik al jaren LPG, al was dat ook nog een stuk leuker toen dat 35c/liter was.Je moet bijna wel met de huidige brandstofprijzen.Ik vind het onderwerp "brandstofbesparing" best geinig, verfrissend, zo tussen Alfisten...
Daarom rij ik al jaren LPG, al was dat ook nog een stuk leuker toen dat 35c/liter was.Je moet bijna wel met de huidige brandstofprijzen.Ik vind het onderwerp "brandstofbesparing" best geinig, verfrissend, zo tussen Alfisten...
Ik weet uit ervaring dat je met 2 kratten bier op de bagagedrager kan fietsenAls je elke dag 1 kratje haalt is dat prima te doendus jij gaat je kratten bier op de fiets halen?
![]()
Klinkt in algemene zin als een gouden deal.Kids eruit en bier erin
Mee eens, Ga maar lekker door met het nieuwe rijden, wij zijn er blij mee als we weer eens een auto hebben in de werkplaats waar de remmen van vast zitten.als we het weer over bier gaan hebben kan ik wachten op een foto van mijn oude 33 met een "paar" kratten bier achterin![]()
maar even zonder gekheid, kijk eens voor een willekeureige basisschool, elke huismoeder komt tegenwoordig met de auto de kinderen brengen...
ik moest lopen en fietsen, weer of geen weer![]()
dat nieuwe rijden, de verbeterde technieken met die electro auto's etc etc... het is allemaal zeer marginaal wat we ermee winnen en vrijwel nutteloos als we onze levenstijl niet aanpassen... En daarnaast, uitstoot van auto's is slechts een klein deel van de vervuiling, we kunnen veel meer winnen in de industrie en zeevaart!
Ja, ik kwam er ook achter dat remmen gebruikt moeten worden bij de pakezel. 'meneer, u moet echt forser remmen met dat ding, anders gaan ze vastzitten' aldus de VW monteur…..Sindsdien rijdt ik geen 1 op 13,8 meer.Mee eens, Ga maar lekker door met het nieuwe rijden, wij zijn er blij mee als we weer eens een auto hebben in de werkplaats waar de remmen van vast zitten.als we het weer over bier gaan hebben kan ik wachten op een foto van mijn oude 33 met een "paar" kratten bier achterin![]()
maar even zonder gekheid, kijk eens voor een willekeureige basisschool, elke huismoeder komt tegenwoordig met de auto de kinderen brengen...
dat nieuwe rijden, de verbeterde technieken met die electro auto's etc etc... het is allemaal zeer marginaal wat we ermee winnen en vrijwel nutteloos als we onze levenstijl niet aanpassen... En daarnaast, uitstoot van auto's is slechts een klein deel van de vervuiling, we kunnen veel meer winnen in de industrie en zeevaart!
Een remrevisie kost je meer dan dat je door het nieuwe rijden bespaart door af te remmen op motor zodat de remmen veel minder gebruikt worden.
Gr, Jan
Weer of geen weer idd! Maar zou het voor geen goud gemist willen hebben!maar even zonder gekheid, kijk eens voor een willekeureige basisschool, elke huismoeder komt tegenwoordig met de auto de kinderen brengen...
Nou, dat laatste sowieso, al heeft dat niets met het nieuwe rijden te maken maar alles met het "nieuwe" denken.Krijg de kriebels van dat nieuwe rijden...techniek is daar niet voor gemaakt (lees: remmen, motor, ...)
Leesvoer
Beter een keer meer de fiets nemen naar de winkel en gas geven met je auto[/url]
Leuke discussie!Mee eens, Ga maar lekker door met het nieuwe rijden, wij zijn er blij mee als we weer eens een auto hebben in de werkplaats waar de remmen van vast zitten.als we het weer over bier gaan hebben kan ik wachten op een foto van mijn oude 33 met een "paar" kratten bier achterin![]()
Een remrevisie kost je meer dan dat je door het nieuwe rijden bespaart door af te remmen op motor zodat de remmen veel minder gebruikt worden.
Gr, Jan
Het punt is dat mensen die dit overkomt vaak geen veelrijders zijn, de auto wordt weinig gebruikt en dan ook nog voor kleiner afstanden en stukjes binnendoor.Leuke discussie!Mee eens, Ga maar lekker door met het nieuwe rijden, wij zijn er blij mee als we weer eens een auto hebben in de werkplaats waar de remmen van vast zitten.als we het weer over bier gaan hebben kan ik wachten op een foto van mijn oude 33 met een "paar" kratten bier achterin![]()
Gr, Jan
Selectief en verstandig gebruik is helaas maar weinigen gegeven....
Maar die laatste opmerking van Jan, vind ik heel leuk, maar niet compleet. Ik zou willen zeggen: beter een paar keer per dag hard remmen en verder niet, dan 100 keer op een dag de remmen aanraken, zonder te vertragen.
Dat laatste doen dus heel veel mensen. Die komen dan bij jou met versleten blokken (en/ of schijven) en daar bovenop nog vastzittende klauwen en remcilinders ook!
Dat eerste doe ik dan weer (ook een paar keer per maand even toeren maken om het roet uit de uitlaat te blazen) en zorgt voor lage slijtage en geen vastzittende remmen.