Hoi,
Ik ben sinds een paar weken de blije bezitter van een Giulia Nuova 1600. (de beige van Jens, sommigen zullen haar wel kennen)
De auto is best in goede staat, maar ik heb toch wel enkele probleempjes ontdekt. De koude start gaat behoorlijk moeizaam.
De startmotor draait de eerste seconden heel traag rond om dan plots snelheid te winnen. De accu is goed en die trage startmotor (de eerste seconden) is er vaak ook met warme
motor na een lange rit.
Zonder choke slaat de koude motor niet aan, met choke uiteindelijk wel maar draait dan de eerste minuten met minstens 1 cilinder te weinig.
Geen vermogen, en het geluid kan je best omschrijven als dat van een 2pk'tje.
Ik moet voortdurend het gas erop houden anders valt hij stil. Soms klimt de motor (met choke) wel vanzelf in toeren om dan even plots weer terug te vallen.
Die eerste minuten gaan ook samen met "niezen" in de carbs en af en toe ploffen in de uitlaat.
Met de choke op hoor je duidelijk een Pfft..pfft..pfft geluid in de carbs. Zowel de linkse als de rechtse, heb ik getest door
het chokemechanisme per carburator met de hand te bewegen.
Ik ben al met remmenreiniger aan de slag gegaan om een eventueel vacuumlek op te sporen, maar geen resultaat.
De carbs zijn Webers 40DCOE.
Iemand een ideetje waar ik moet beginnen zoeken?
Met warme motor is er trouwens weinig aan de hand..mooi stationair, af en toe wel een niesje en kleine toerenterugval bij snel gasgeven.
Dank!
Groet
Jim