Het is al een tijdje terug dat ik daaraan geknutseld heb, maar het gat in de bovenste veerschotel is volgens mij niet in het midden gemaakt. Daarbij zijn de bevestigingspunten ook niet helemaal symmetrisch, waardoor je de poot er maar op een stand (eigenlijk) goed kunt monteren. Even goed kijken of je het bovenste punt goed hebt zitten. Als dit niet zo is, dan krijg je een aardig camber verschil.
Nou, inderdaad, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb zelf namelijk 4-gaats, maar volgens mij is daarbij, op het oog althans, hart demper gelijk aan het hart van de boutcirkel van de montagepunten in het binnenscherm, verdraait monteren geeft dan alleen problemen met de positie van de veer (omdat die excentrisch tov hart demper staat..) tov carrosserie, met aanlopen enzo als gevolg. Maar ik weet dus niet of het bij 3-gaats poten wellicht wél zo is, dat als je de ''topmount'' verdraait monteert dat het hart van de demper op een andere positie tov de carrosserie uitkomt, met een verkeerde fusee- en dus wielstand tot gevolg, zowel qua camber maar ook caster...
Oh ja, schieten me nog wat dingetjes te binnen.. de veren van 3- en 4-gaats zijn sowieso verschillend, 4-gaats zijn cilindrische veren en 3-gaats zijn conisch, en dus anders van vorm, en zijn ook niet onderling te verwisselen in verband met de diameter van de veerschotels.. en volgens mij kun je een eventuele verdraaiing van de topmount herkennen aan een verschil in positie van de veer tussen links en rechts, met de wielen in rechtuit-stand! Óf de onderste veerschotels zijn toevallig 2 linker of rechter veerschotels... pffff