Heeft iemand ooit al eens zijn automaat laten spoelen?
Wat was daarvan het echte, merkbare effect? En wellicht een adres in Utrecht/ Hilversum?
Cheers
Wat is de reden dat je het vraagt Michel? Baktroubles zoals slip, bijgeluiden of slecht schakelen oid? Mijn ervaring (non Alfa btw) is dat spoelen of verversen op dit punt/bij deze symptomen al niet meer helpt en een bak gewoon versleten/aan revisie toe is...Inderdaad meestal door gebrek aan onderhoud.Heeft iemand ooit al eens zijn automaat laten spoelen?
Wat was daarvan het echte, merkbare effect? En wellicht een adres in Utrecht/ Hilversum?
Cheers
Das Karin. Je vrouw, dommie!Mijn 164 3.0 V6 24V schakelde steeds luier. Vooral van 1 naar 2 duurde soms erg lang. Alsof ie 'm niet in de tweede versnelling kon drukken.
Na het vervangen (niet spoelen) van de olie was dit probleem weg.
Daarna leende ik de 164 uit aan mijn buurmeisje (ja, ja ik weet dat ik zwak ben), die ging er off road mee rijden en tikte een lek in de bakradiator.
De bak stopte met schakelen en is daarna nooit meer de oude geworden.
Verrek, komt ze net aan op de scooter, pffff ze is wel knap hoor.
Dat bedoel ik dus, spoelen/verversen is geen remedie voor een op handen zijnde revisie...dit heeft nut als je het preventief doet (dus regulier onderhoud), niet als het al te laat is.
regulier onderhoud is olie vervangen + filter, maar dan blijft er veel olie zitten in de bak.
dus als er nog geen problemen zijn met de bak en je hebt het er voor over, dan zou ik hem na 60000 toch eens laten spoelen.
Deed ie bij mij tussen de 1 en 2. Alsof ie geen druk genoeg kon opbouwen om de 2e versnelling erin te drukken.Rest: nog geen zware problemen, alleen dan dat ie tussen 2e en 3e even "hoog toert".
Volgende week laat ik wel ff weten of het wat uitmaakte!