OKee vaag vaag,
Omdat de auto toch nog geen keuring heeft en er hier en daar nog iets aan moet gebeuren,laat je hem zo nu en dan eens draaien om te kijken of het daadwerkelijk goed blijft.
Nou vanmiddag dus laten draaien terwijl we de schuur een beetje aan het opruimen waren en hier en daar wat luisterend naar de auto of alles goed klonk.
En hij draait gewoon netjes en ineens begint ie flink te schommelen op zijn toerental,en jahoor daar hebben we meneer oliedruklampje weer. (heb hem gelijk uitgezet)
Aangezien de auto uit deze schuur weg moest,heb ik vandaag een andere slaap plek geregeld en op een trailer daar naartoe gebracht.
Ik heb de auto gewoon gestart om hem voor de trailer te rijden en wat mij hier opviel is dat hij gelijk oliedruk heeft,eenmaal op bestemming de auto die garage in gereden en ook gewoon oliedruk.
In het Oliefilterhuis zit als ik het goed begrijp een Thermoklep voor de olie koeler.
Die er als ik het goed begrijp voor zorgt dat er pas gekoelde olie rondgepompt wordt bij een bepaalde Temperatuur. ( dan gaat die klep open en krijg je gekoelde olie)???
Zou het nou zo kunnen zijn bij het moment van oliedruk wegvallen dat die klep open ging en zijn druk even verloor bij het vol pompen van de oliekoeler??
Ik heb na het lampje gezien te hebben nog geen seconde gewacht met uitzetten,dus de kans om eventueel de koeler vol te pompen was er niet echt.
Greetzz..
Wouter