
Rechts onder de motor bij oliefilter zie ik de vloeistof cq. vervuiling. echter waar komt het nu vandaan?!
Dacht eerst aan de waterpomp.... echter daar is geen vervuiling te zien....verder onderzoek leert dat de motor ergens direct na de eerste uitlaat (van spruitstuk), dat is net boven de Airco comproessor, vloeistof verliest. Moeilijk te zien....echter het enigste wat nu in me op komt is dat de koppakking kapot is gegaan. Ik heb geen olie in koelwater en visa versa ook niet!!!! Kortom water lijkt vooralsnog alleen naar buiten te komen....
Slangen, koppelingen, reservoir, thermostaat, waterpomp lijken allemaal in orde te zijn ( iig zie ik daar nergens vervuiling van koelvloeistofmiddel)
Kortom ik zie geen andere oplossing dan de koppakking te gaan vervangen.
enkele vraagjes:
1) kunnen jullie het eens zijn met mijn conclusie?! Nog andere ideeen.....?
2) Is er een tool nodig om de kop te scheiden van het blok? Voor de twin-cams heb ik zo'n tool vaker gebruikt..en soms was die ook echt nodig!! Of is rustig kloppen met rubberhamer voldoende om de kop van het cilinderblok van een Twin-Spark motor te scheiden?
3) Is de kop ongeveer evenzwaar als die van een twin-cam of heb ik een klein takeltje nodig?
4) Als ik het goed heb moeten de kopbouten vervangen worden....klopt dat?!
Ik hoop dat jullie mijn vraagjes kunnen beantwoorden!!
ps. Voor de rest heb ik alle speciale gereedschappen tot mijn beschikking, dat zal verder geen probleem zijn.