Vorig jaar mn 75TS, na enkele maanden stilstand, aangetroffen met amper nog remdruk. Vloeistoftankje leeg, geen lekkage's bij leidingen, slangen of klauwen. HRC verwijderd, vermiste olie in bekrachtiger teruggevonden, dader gelokaliseerd. HRC vervangen, systeem ontlucht, zowel manueel als met ontluchtgereedschap (type dat de lucht er uit zuigt). pedaaldruk goed, of toch zeker acceptabel. starten (dus met bekrachtiging) veel te diep pedaal (dik over de helft)
Komt geen halve bel lucht meer uit....
ontluchtingsvolgorde: rechts achter, buitenste nippel, binnenste nippel. Zelfde ritueel naar linksachter, rechtsvoor en linksvoor.
Echt niets meer uit te halen. Ken de verhalen van kont omhoog, maar nog niet geprobeerd. Lijkt me acceptabele uitleg, want iedereen doet het zo. Maar lijkt me toch sterk dat het zonder niet zou kunnen ? Hannden ze destijds bij de garage dan allemaal kapstokken om 75's aan te hangen tijdens het ontluchten ?
Er zijn geen blokken vervangen, dus met stellen achterremmen kan het ook niets te maken hebben, lijkt me ?
Hoorde ook al eens iets van nachtje laten staan met alle nippels open, ook nog niet geprobeerd....
Alle tips zijn welkom. Toch nog lucht ? Of is er iets anders aan de hand ?
Met niet-draaiende motor pomp je het pedaal hard in 2 tot 3 maal. EEns starten zit ie terug aan de vloer....