Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jun 17, 2014 10:52

Zit er wel genoeg draadlengte op te bouten als de vulstukjes weglaat?
Gr
DJ
Ja
Ehm, nee. Ff verse scoren bij Fabory oid (12.9)

Grtz,fRank
Niet nodig past ,seals kun je ook gebruiken zijn eigenlijk nooit stuk.

Bouten krijg ik altijd los met slagmoersleutel..... kost mij wel soms 2 bitjes :shock:

Wel zorgen dat de klauw en dus blokjes 100 % gecentreerd zitten tov de schijf en de aansluiting van de aansluitnippel op de klauw moet je de draad van veranderen.

Blokken van ate klauwen gebruiken ,meer remoppervlak die blokjes moet je dan wel iets aanpassen.

Voor de rest plug and play :lol:

Gebruikersavatar
stanman
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 21, 2005 17:58
Locatie: Veenendaal

RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

ma jul 14, 2014 22:26

WD40 en geduld doen wonderen: bouten los gekregen met een lange inbussleutel! O-ringen zien er als nieuw uit.
Draad op de bouten is lang genoeg, wel nog even een stukje afslijpen voor t mooie.
Giulia Super 2.0 (op kenteken!), 1975,
GT 1300 Junior 2.0TS, 1975 (verkocht),
Giulia Super 1300, 1973 (alleen nog wat onderdelen),
Non-Alfa daily driver

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 12:13

Zit er wel genoeg draadlengte op te bouten als de vulstukjes weglaat?
Gr
DJ
Ja
Ehm, nee. Ff verse scoren bij Fabory oid (12.9)

Grtz,fRank

Zie dit nu net weer staan. Toevallig afgelopen zaterdag zelf nog in de weer geweest met wat brembo tangen. Op jacht naar 1 setje goede remzuigertjes.....
De originele bouten zijn 8.8
Zelf zet ik ook 12.9 terug maar die haal ik niet op volle moment aan. Durf ik niet aan in Alu van de remtang.
Overigens als je de vulblokjes weg laat hebben de originele bouten die ik tot nog toe aantrof net schroefdraad te veel. Maw zonder vulblokjes krijg je de helften niet goed tegen elkaar.
De score op 6 remtangen was trouwens twee bouten die vast gevreten zitten in Alu. Kopje eraf geboord. Krijg de bouten er wel uit met geweld maar dan weet ik zeker dat draad in de tang weg is. Gelukkig wel twee bouten in dezelfde tang. Later nog wel eens rustig proberen de bouten er als nog netjes uit te krijgen.
Gr
DJ

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 15:02

Waarschijnlijk is de treksterkte van een 8.8 bout al hoger als de kracht die nodig is om de schroefdraad uit het alu van de klauw te trekken..

Bij de 166 brembo klauwen heb je ook kans op vastzittende bouten.heeft mij al een klauw gekost.durfde het niet aan er een schroefdraadbus in te zetten.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 16:41

Ja boutje en moertje zoals op Ate remtangen zou mooier zijn dan schroefdraad in de tang.
Overigens zijn die bouten van Ate tangen dan wel weer origineel 12.9 en een rare afwijkende maat.
Bij de 75 tangen durf ik in ieder geval bij twee van de vier bouten ook geen draadbus te plaatsen. Geen materiaal genoeg.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 19:59

Doe je op die plekken toch boutje/moertje met 12.9 spul in de juiste lengtemaat... :wink:

Grtz,fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 21:50

Doe je op die plekken toch boutje/moertje met 12.9 spul in de juiste lengtemaat... :wink:

Grtz,fRank
Ja zou kunnen maar moet je wel eerst fatsoenlijk aanlegvlak laten frezen netjes haaks op hartlijn boutgat. Volgens mij heb je daar ook niet echt materiaal genoeg voor.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 22:25

Doe je op die plekken toch boutje/moertje met 12.9 spul in de juiste lengtemaat... :wink:

Grtz,fRank
Ja zou kunnen maar moet je wel eerst fatsoenlijk aanlegvlak laten frezen netjes haaks op hartlijn boutgat. Volgens mij heb je daar ook niet echt materiaal genoeg voor.

Gr
DJ
Daar zit je inderdaad ook weer mee... :?

Hoeveel 'vlees' heb je, gerekend vanaf t laagste punt waar de moer moet komen? Maw wat is nu de dikte van t dunste deel waar draad in hoort te zitten? Wellicht maurizio even naar laten kijken met een rekenmachien? :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
stanman
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 21, 2005 17:58
Locatie: Veenendaal

RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

di jul 15, 2014 23:07

En welke blokken moeten er dan op voor 'Alfa-matig' :twisted: straatgebruik (geen circuitgebruik)?
Giulia Super 2.0 (op kenteken!), 1975,
GT 1300 Junior 2.0TS, 1975 (verkocht),
Giulia Super 1300, 1973 (alleen nog wat onderdelen),
Non-Alfa daily driver

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4421
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: remconversie 105 voor; hoe zat t ook alweer?

wo jul 16, 2014 08:12

Als het geld mag kosten en je echt goed wil remmen: Pagid Blauw of Carbon Loraine RC5
Dwz, daar heb ik goede ervaring mee.
Nou remt de gemiddelde 105 serie sowieso stuk fijner dan de gemiddelde transaxle dus met een modaler betaalbaarder remblok rem je waarschijnlijk ook nog naar wens.

Gr
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”